رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان (صمت):

تنها ۲۵ درصد ظرفیت واحدهای فولادی خوزستان فعال است

تاریخ انتشار: جمعه 4 مرداد 1398 | 21:11 ب.ظ
تنها ۲۵ درصد ظرفیت واحدهای فولادی خوزستان فعال است رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان (صمت) با نامناسب خواندن وضعیت بخش صنعت فولاد این استان گفت: تنها ۲۵ درصد ظرفیت واحدهای تولیدی فولادی در خوزستان فعال است امیرحسین نظری یکشنبه در همایش بزرگداشت روز ملی صنعت، معدن و تجارت در سرسرای جلسات این سازمان در اهواز با حضور جمعی از تولید کنندگان و […]

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان (صمت) با نامناسب خواندن وضعیت بخش صنعت فولاد این استان گفت: تنها ۲۵ درصد ظرفیت واحدهای تولیدی فولادی در خوزستان فعال است امیرحسین نظری یکشنبه در همایش بزرگداشت روز ملی صنعت، معدن و تجارت در سرسرای جلسات این سازمان در اهواز با حضور جمعی از تولید کنندگان و صنعتگران بیان کرد: ۷۵ درصد واحدهای فولادی در خوزستان غیرفعال هستند و اگر این روند ادامه یابد شرایط این صنعت در خوزستان بدتر خواهد شد.
وی ادامه داد: ظرفیت اسمی محصولات فولادی در خوزستان بدون تولید فولاد خام ۹ میلیون تن است، و ۲۰ هزار نفر در صنعت فولاد خوزستان مشغول به کار هستند اما کارکنان این صنعت شرایط سختی دارند و باید به آنها رسیدگی شود.
رییس سازمان صمت خوزستان با اشاره به وضعیت تولید واحد صنعتی گروه ملی فولاد ایران در اهواز بیان کرد: این شرکت در سال ۹۷ با ظرفیت اسمی یک میلیون و ۳۵۰ هزار تن، تنها ۹۷ هزار تن تولید داشته است.
وی با بیان اینکه در این واحد صنعتی سه هزار نفر به صورت مستقیم مشغول به کار هستند ادامه داد: برای بهبود وضعیت این واحد صنعتی جلسات زیادی برگزار شده تا با ارایه تسهیلات متفاوت وضعیت آن بهتر شود ولی برای بهتر شدن وضعیت این واحد صنعتی نیاز به یک مدیریت عالی در سطح ملی است.
مالکان صنایع خوزستان، در تهران
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان بیان کرد: مالکان بیشتر صنایع بزرگ در خوزستان، در تهران هستند و تصمیمات آنها به صورت متمرکز در تهران انجام می‌شود و استان هیچ دخالتی در این تصمیمات ندارد.
وی افزود: از سازمان ایمیدرو (سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران‌) گله مند هستیم که در خوزستان به خوبی نقش خود را ایفا نکرد در حالی که در استان‌های دیگر فعالیت‌های بسیار خوبی داشته است.
نظری بیان کرد: انتظار داریم نسخه‌ای که در سطح ملی برای صنایع تهیه می‌شود، برای خوزستان با در نظر گرفتن شرایط خاص و با توجه به حوادث و بحران‌هایی که در این استان رخ می‌دهد تصمیم حمایتی گرفته شود.
وی گفت: متاسفانه صنعت خوزستان یا در شرایط فعلی خود ماندگار است و یا پس رفت دارد؛ اگر ارزش افزوده صنعت خوزستان افزایش یابد تمام کشور از این شرایط نفع خواهند برد.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان با بیان اینکه صدور مجوز تاسیس برای توسعه صنایع در خوزستان بسیار اهمیت دارد، ادامه داد: هم اکنون ۲ هزار جواز تأسیس فعال در خوزستان وجود دارد که اگر ۵۰ درصد این جوازها فعال شود برای ۹۰ هزار نفر اشتغال ایجاد می‌شود.
نظری گفت: بسیاری از واحدهای صنعتی خوزستان مواد اولیه وارد کردند که در گمرک توقیف شده است، که در شرایط سخت فعلی با وجود فشارهای تحریم نباید برای صنایع سنگ اندازی کرد.
۷۵ درصد ظرفیت‌ واحدهای فولادی خوزستان روی زمین مانده است
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: در حال حاضر ۲۵ درصد ظرفیت واحدهای فولادی ما به کار گرفته شده، یعنی حدود ۷۵ درصد این ظرفیت‌ها روی زمین مانده است. بخشی از مشکلات این واحدهای فولادی مربوط به گذشته و از زمانی است که این واحدها دولتی بودند.

وی افزود: در بخش محصولات فولادی نزدیک به ۲۰ هزار نفر اشتغال مستقیم داریم. امروز واحد‌های تولیدی محصولات فولادی در وضعیت مناسبی نیستند و ما به کمک سازمان توسعه و نوسازی صنایع فولادی نیاز داریم‌. این سازمان می‌تواند ما را از شرایطی که ممکن است ما را با تهدیدات جدی در آینده روبرو کند نجات دهد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان ادامه داد: در بخش فولاد خام شرایط خوبی داریم و حتی از ظرفیت اسمی خود نیز تولید بیشتری داریم. گروه ملی فولاد با ظرفیت اسمی یک میلیون و ۳۵۰ هزار تن متاسفانه در سال ۹۷ تنها ۹۷ هزار تن در بخش صنعتی تولید داشته است. این بخش حدود ۳ هزار نفر اشتغالزایی مستقیم دارد. انتظار داریم که به آن توجه ویژه‌ای شود. تلاش زیادی می‌کنیم تا واحدی مانند گروه ملی فولاد ایجاد شود اما در این واحد تولیدی همه امکانات برای تولید فراهم است و تنها نیازمند یک مدیریت عالی در سطح ملی است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار