معاون وزیر صمت:

اولویت اول ما حمایت از فناوری‌های بومی است

تاریخ انتشار: شنبه 5 مرداد 1398 | 00:21 ق.ظ
اولویت اول ما حمایت از فناوری‌های بومی است معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه اولویت اول ما بومی‌سازی و حمایت از فناوری‌های بومی است، گفت: روند توسعه‌ای که با تولید شکل بگیرد، عدالت اجتماعی را به دنبال خواهد داشت. خداداد غریب‌پور در مراسم روز صنعت و معدن (۳۰ تیرماه) در محل سازمان صمت خوزستان در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: […]

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه اولویت اول ما بومی‌سازی و حمایت از فناوری‌های بومی است، گفت: روند توسعه‌ای که با تولید شکل بگیرد، عدالت اجتماعی را به دنبال خواهد داشت.
خداداد غریب‌پور در مراسم روز صنعت و معدن (۳۰ تیرماه) در محل سازمان صمت خوزستان در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: برای توسعه استان بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان پروژه در نظر گرفته شده است. در ابتدا فولاد خوزستان با ظرفیت ۱.۸ میلیون تن وارد مدار تولید شد. بعد از جنگ ۲ میلیون تن به ظرفیت آن افزوده شد و ظرفیتش به ۳.۸ میلیون تن رسید. در طرح توسعه آن نیز قرار است این ظرفیت به ۵.۲ میلیون تن برسد.
وی با اشاره به اینکه فولاد خوزستان بزرگترین صادرکننده در بین شرکت‌های فولادی است، افزود: این شرکت یک میلیارد دلار ارز کشور را تامین کرده و در سه ماهه اول سال نیز بیش از ۴۰ درصد افزایش درآمد داشته است؛ این شرکت مواد اولیه سه شرکت مهم اکسین، کاویان و نورد لوله را تامین می‌کند.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در این سه واحد، ما ۴۷ درصد رشد داشته‌ایم. این یعنی فعالیت شرکت فولاد خوزستان با یک نگاه مادرانه. به این ترتیب شرکت فولاد اکسینی که تولید آن به یک میلیون تن هم نمی‌رسید، حالا حدود یک میلیون تن تولید دارد. مجوز ۲۰ هزار تن تولید خارج از بورس نیز توسط دولت به فولاد خوزستان داده شده است.
غریب‌پور در خصوص بحث فولادسازی ها، تصریح کرد: این شرکت‌ها تا دو ماه آینده صادرات خود را پیش‌فروش کرده‌اند. ما در شادگان نیز طرح فولادسازی داریم. در اندیمشک و اروند نیز شرکت فولاد خواهیم داشت. کار فولاد اندیمشک آغاز شده است و در اروند نیز به زودی فعالیت‌های اجرایی آغاز می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: در بحث سیل، فولاد خوزستان ۲۸ میلیارد تومان به سیل‌زده‌های خوزستان در قالب مسئولیت اجتماعی کمک کرد و در کل کشور فولادسازی ها ۱۰۰ میلیارد تومان به سیل‌زدگان کمک کردند.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در بحث مواد معدنی در کشور ابتدا باید بدانیم چه مقدار مواد معدنی در اختیار داریم. به آقای نظری- رییس سازمان صمت خوزستان- می‌گویم که هر چه پهنه در استان دارند، به ما معرفی کنند. ما کار اکتشاف تمام این پهنه‌ها را انجام می‌دهیم. مهم‌ترین کار در حوزه معدن، اکتشاف است.
غریب‌پور افزود: در حال حاضر نمایشگاه بومی‌سازی در تهران با حضور شرکت‌های بزرگ صنعتی و معدنی افتتاح شده است. در استان نیز با محوریت فولاد خوزستان این نمایشگاه برگزار خواهد شد. پیشنهاد می‌کنم سامانه‌ای در استان تدارک ببینید که نیازمندی‌های صنعت در آن سامانه قرار داده شود تا کسانی که می‌خواهند این نیازمندی‌ها را بسازند، از این سامانه استفاده کنند. این کار بسیار متمرکز خواهد بود و ما نیز حمایت خود را از چنین طرحی اعلام می‌کنیم.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار