معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان:

در پرداخت تسهیلات رتبه خوبی در کشور نداریم

تاریخ انتشار: پنجشنبه 17 مرداد 1398 | 08:22 ق.ظ
در پرداخت تسهیلات رتبه خوبی در کشور نداریم در پرداخت تسهیلات رتبه خوبی در کشور نداریم معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان با بیان اینکه بسیاری از منابع استان در بانک‌های خصوصی است اما متاسفانه این بانک‌ها همکاری مناسبی با استان ندارند، گفت: در این زمینه انتظار داریم تا بانک‌های خصوصی نیز در ارائه تسهیلات عملکرد مناسبی داشته باشند. نورالله حسن زاده در […]

در پرداخت تسهیلات رتبه خوبی در کشور نداریم

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان با بیان اینکه بسیاری از منابع استان در بانک‌های خصوصی است اما متاسفانه این بانک‌ها همکاری مناسبی با استان ندارند، گفت: در این زمینه انتظار داریم تا بانک‌های خصوصی نیز در ارائه تسهیلات عملکرد مناسبی داشته باشند.
نورالله حسن زاده در جلسه مشترک ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و شورای برنامه‌ریزی استان که در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: نسبت سپرده به تسهیلات بانک‌ها در خوزستان تا پایان فروردین ماه ۹۸ به شکلی بوده که استان خوزستان در رتبه ۳۰ کشور قرار گرفته و از این رو این نسبت یک نسبت نامناسب برای استان است.
وی با بیان اینکه نسبت سپرده به تسهیلات در خوزستان از سال ۸۵ تا کنون یک روند نزولی داشته است، افزود: بانک‌های خوزستان از نظر میزان جذب سپرده در رتبه ۶ کشور قرار دارند اما نسبت پرداخت تسهیلات توسط بانک‌ها بسیار نامناسب است و رتبه خوبی در کشور نداریم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان تصریح کرد: در بحث تسهیلات ابلاغی اشتغالزا در استان مجموعا بیش از ۲۹ هزار میلیارد ریال طرح مصوب وجود دارد که از این میزان تا کنون فقط ۳۲.۹ درصد از این طرح‌ها تحقق پیدا کرده است و می‌توان گفت که باقی مانده طرح‌ها شرایط نامناسبی دارند و باید برای اجرایی شدن آن‌ها و جذب تسهیلات مورد نیاز هماهنگی از سوی بانک‌ها صورت بگیرد.
حسن زاده در خصوص طرح اشتغال فراگیر استان عنوان کرد: در ارتباط با اشتغال فراگیر، استان ۳۹۰ طرح داشته و از این تعداد به ۱۷۱ طرح تسهیلات پرداخت شده است و در این زمینه شاهد عملکرد مناسبی نبوده‌ایم و امیدواریم روند پرداخت تسهیلات به طرح‌های اشتغال فراگیر در خوزستان بهبود پیدا کند.

وی با اشاره به مشکلات اجرای طرح اشتغال فراگیر استان ادامه داد: مشخص نبودن زمان تخصیص یارانه به واحدهای بهره‌مند از تسهیلات، عدم همکاری و استقبال بانک‌ها و عدم استقبال از این طرح به دلیل بالا بودن سود تسهیلات از جمله مشکلات اجرای طرح اشتغال فراگیر بوده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان گفت: وضعیت طرح رونق تولید در سال ۹۷ به شکلی بود که ۱۱۹ طرح تایید شد اما با توجه به مشکلاتی که وجود داشت فقط به ۴۰ طرح تسهیلات پرداخت شد.
حسن زاده ادامه داد: همچنین در بحث طرح تسهیلات از محل فنی اعتباری ۳۵۴ طرح به بانک معرفی شد که از این تعداد به ۲۲۳ طرح تسهیلات پرداخت شد و ۵۷ طرح نیز در حال دریافت تسهیلات هستند.
وی با بیان اینکه بسیاری از منابع استان در بانک‌های خصوصی است اما متاسفانه این بانک‌ها همکاری مناسبی با استان ندارند، گفت: در این زمینه انتظار داریم تا بانک‌های خصوصی نیز در ارائه تسهیلات عملکرد مناسبی داشته باشند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ واحد قطعه‌ساز در استان وجود دارد که این واحدها با توجه به شرایط تحریمی نیاز به حمایت دارند و باید مشکلات مالی آن‌ها که در اثر مشکلات بخش دولتی است را حل کرد. شرکت ملی حفاری و شرکت نفت که دچار مشکل شدند، این شرکت‌ها نیز دچار مشکلاتی شدند و در این زمینه نیاز است تا مشکلات حل شوند


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار