شهرداراهواز:

رویکرد شهرداری باید اجتماع محور باشد

تاریخ انتشار: یکشنبه 20 مرداد 1398 | 17:26 ب.ظ
رویکرد شهرداری باید اجتماع محور باشد شهردار اهواز در جلسه معارفه معاون شهردار و رییس جدید سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری اهواز تاکید کرد: رویکرد شهرداری باید اجتماع محور باشد. به گزارش سایت شهرداری اهواز، در این جلسه که شاعری شهردار اهواز، سعیدی نیا قائم مقام شهرداری اهواز، معین زاده مشاور و دستیار ویژه شهردار اهواز نیز حضور داشتند، شهردار اهواز با […]

شهردار اهواز در جلسه معارفه معاون شهردار و رییس جدید سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری اهواز تاکید کرد: رویکرد شهرداری باید اجتماع محور باشد.

به گزارش سایت شهرداری اهواز، در این جلسه که شاعری شهردار اهواز، سعیدی نیا قائم مقام شهرداری اهواز، معین زاده مشاور و دستیار ویژه شهردار اهواز نیز حضور داشتند، شهردار اهواز با ابراز خرسندی از حضور در سازمان فرهنگی بیان کرد: با تک تک اجزای سازمان فرهنگی شهرداری اهواز(معاونت فرهنگی سابق) از جمله مکان و اشخاص و … خاطرات خوبی دارم و این فضا نوستالژی و خاطرات متعددی را برایم تداعی می کند. زمانی معاون فرهنگی شهرداری اهواز شدم، این معاونت صرفاً یک اتاق در شهرداری مرکز داشت و کم کم با همت همکاران و دوستان توانستیم این فضا و ساختار جدید را بنا کنیم.

شاعری در ادامه با اشاره به سوابق رییس جدید سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی گفت: آقای امینی را بیش از ۲۰ سال است که می شناسم که این رفاقت و دوستی دیرینه به فعالیت های ما در اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان، بازمی گردد. وی فرزند اهواز بوده که تا چند سال پیش در اهواز ساکن بوده است. وی  سمت های مختلفی همچون آخرین مدیرکل تعاون خوزستان(قبل از ادغام)، مدیرکل دفتر برنامه ریزی وزارت ورزش و جوانان، مدیرکل فرهنگی وزارت ورزش و جوانان، دبیر فدراسیون تکواندو، عضو هیات رییسه چند فدراسیون ورزشی، سابقه کار در چند شهرداری، مشاور فرهنگی باشگاه پرسپولیس تهران و… را در کارنامه خود دارد و رزومه ی بسیار پرباری را دارد.

وی ادامه داد: آقای امینی فردی خلاق، اهل فکر و ایده، روشنفکر و اهل تعامل با طیف ها و مجموعه های مختلف است و به خوبی با آنها ارتباط برقرار می کند و در همه حوزه های سازمان فرهنگی صاحب تجربه و رزومه است.فکر نمی کنم مجموعه فرهنگی تاکنون فردی با این سوابق را به خود دیده باشد.

شهردار اهواز به انتظارات خود از رییس جدید سازمان فرهنگی پرداخت و گفت: یکی از انتظاراتی که از رییس جدید سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی دارم این است که این سازمان را به ریل و مسیر اصلی خود بازگرداند. رویکرد شهرداری باید اجتماع محور باشد و این مهم با شعار به دست نمی آید.

شاعری با بیان اینکه ما مسئولیت شهرداری یک میلیون و سیصد هزار نفر از مردم اهواز را برعهده داریم ادامه داد: باید با تمام طیف ها، اقشار مختلف جامعه، سمن ها، تشکل و سازمان های مردم نهاد ارتباط برقرار کرد و باید در حد توان خود به همه خدمات عادلانه ارائه کنیم. باید با اهل هنر و ورزش ارتباط خوبی را برقرار کرد. این موارد بارها گفته شده اما همواره در حد حرف باقی مانده و عملی نشده است. باید در این دوره مدیریت شهری به سمت این اهداف حرکت کنیم. البته باید توجه داشت که شرایط سختی را به لحاظ منابع طی می کنیم و باید این محدودیت ها را نیز در نظر بگیریم.

شهردار اهواز با اشاره به یکی از اصلاحات مد نظر خود در سیستم شهرداری گفت: بهره وری در سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی و سایر بخش های شهرداری باید بالاتر برود. بهره وری فعلی انتظارات را برآورده نمی کند. این موضوع یکی از مهم ترین توقعات مردم و نمایندگان آنها در شورای اسلامی شهر است.

وی با تاکید بر لزوم تکریم ارباب رجوع گفت: برای دسترسی بهتر به کارکنان، داشتن مسئول دفترهای اضافی در سیستم حذف می شود.

شهردار اهواز انتصاب آقای امینی را یکی از بهترین انتصابات این دوره مدیریت شهری خواند و گفت: با توجه به شرایط و ظرفیت های مناسب، اصلاح سیستم باید از سازمان فرهنگی شروع شود.در سازمان فرهنگی نیروهای توانمندی وجود دارند که انشاله آقای امینی از این سرمایه انسانی به نحو احسن استفاده خواهیم کرد. از ظرفیت برخی از آنها تاکنون به خوبی استفاده نشده است. امیدوارم که تغییر و تحول ملموسی را ببینیم.

وی  در ادامه ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر  گفت: نظارت بر جشن ها و برنامه هایی که در این مدت برگزار می شود، حتما انجام شود تا شاهد جشن های باشکوهی باشیم. هرچند این جشن ها با وضعیت ایده آل فاصله دارد. باید تلاش شود در حد بضاعت نشاط در جامعه تزریق شود.

موسی شاعری با تاکید بر لزوم خلاقیت در امور فرهنگی به سابقه برنامه شبهای بین الحرمین اشاره کرد و گفت: برنامه شب های بین الحرمین را که در سال ۸۷ پایه گذاری کردیم هدف مشخصی داشتیم آن هدف در آن مقطع زمانی که با روش های نو و جذاب، مخاطبان جدید را جذب فرهنگ عاشورایی کنیم که در این موضوع موفق بودیم و این برنامه مورد توجه قرار گرفت.

وی ادامه داد: اما در مقطعی دیگر به این نتیجه رسیدیم که باید با استفاده از ظرفیت های هنری در جهت انتقال مفاهیم بلند عاشورا تلاش کنیم و باید با حفظ همین اساس و هویت، بدنبال محتواسازی و کیفیت بالا برویم.

شهردار اهواز با بیان اینکه اساس کار باید حفظ شود نه اینکه روش های اجرایی همان قبلی باشد، اذعان کرد: متاسفانه این رویکرد نوآورانه متوقف شد و همین بنرها، طراحی ها و … تا ده سال بعد عیناً تکرار شد که باعث شد برنامه از هدف اصلی خود دور بماند. در حالیکه هدف تکرار این ماکت و نمایش به یک شکل نیست.

شاعری با وعده اجرای متفاوت برنامه شبهای بین الحرمین در سال جاری گفت: پس باید در برنامه ی امسال نوآوری و خلاقیت در همه زمینه ها در دستور کار قرار گیرد و طبق هماهنگی های به عمل آمده قرار است این برنامه از سیمای مرکز خوزستان پخش شود. سال آینده هم نسبت به امسال بهتر باشد.

وی خطاب به مجموعه فرهنگی شهرداری بیان کرد: ذهن خلاق همواره از کلیشه ها فرار می کند.

شهردار اهواز تاکید کرد: آموزش شهروندی، ارتقای فرهنگ عمومی جامعه، تزریق نشاط، گسترش ورزش های همگانی، پیگیری موثر و جدی در توسعه زیرساخت های فرهنگی و ورزشی جزو رسالت های اصلی این سازمان است.

شاعری با اشاره به تغییرات اخیر در سیستم شهرداری گفت: این به معنای زیرسوال بردن شهرداران و مسئولین قبلی نیست، قطعاً همه این عزیزان در حد بضاعت و توانایی و با توجه به مشکلات و محدودیت های خود، تمام تلاش خود را انجام داده اند و این سیستم را به ما سپرده اند و ما هم به آیندگان             می سپاریم. جابجایی ها و تغییرات به معنای ضعف در کار آنها و یا عدم صلاحیت آنها نیست، بلکه معمولا تغییرات برای تغییرات دیدگاهها و انگیزه مضاعف اتفاق می افتد.

شهردار اهواز در پایان گفت: از زحمات آقای درخشان نیز تشکر می کنم که در این مدت انتقالی زحمت این مجموعه را بر دوش داشتند. وی از نیروهای مخلص و پاکدست مجموعه فرهنگی شهرداری است و قطعاً در کنار آقای امینی می توانند تحولات خوبی را در این مجموعه رقم بزنند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار