فرماندار‌ اهواز؛

اتمام طرح آبرسانی به غیزانیه تا سه ماه آینده/ خلع ید پیمانکار مترو تنها راه خروج از بُن بست این پروژه

تاریخ انتشار: شنبه 9 شهریور 1398 | 02:00 ق.ظ
اتمام طرح آبرسانی به غیزانیه تا سه ماه آینده/ خلع ید پیمانکار مترو تنها راه خروج از بُن بست این پروژه اتمام طرح آبرسانی به غیزانیه تا سه ماه آینده/ خلع ید پیمانکار مترو تنها راه خروج از بُن بست این پروژه فرماندار شهرستان اهواز گفت: در بخش آبرسانی در بخش کم برخوردار غیزانیه مشکل حاد آب داشتیم ولی تا سه ماه آینده طرح آبرسانی آن به اتمام می رسد و حدود ۸۰ درصد شامل طرح […]

اتمام طرح آبرسانی به غیزانیه تا سه ماه آینده/ خلع ید پیمانکار مترو تنها راه خروج از بُن بست این پروژه
فرماندار شهرستان اهواز گفت: در بخش آبرسانی در بخش کم برخوردار غیزانیه مشکل حاد آب داشتیم ولی تا سه ماه آینده طرح آبرسانی آن به اتمام می رسد و حدود ۸۰ درصد شامل طرح آبرسانی می شوند.
به گزارش کمیته اطلاع رسانی نمایشگاه بزرگداشت هفته دولت، جمال عالمی نیسی با گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار کرد: شهرستان اهواز در یک چرخه زمانی که می توانست در عمران و آبادی باشد، درگیر سیل شده و شاید از اوایل بهمن تا اردیبهشت ماه اکثر نقاط شهرستان درگیر سیل بوده یا زیرآب رفته اند.
وی افزود: در نتیجه کمتر به سمت عمران و آبادی رفتیم و بیشتر در حال تلاش برای بازسازی خسارت های سیلاب و یا مقابله با آن بودیم.
فرماندار شهرستان اهواز یادآور شد: با این وجود کارهای خوبی را در سطح شهرستان شروع کردیم و امیدوارم امسال با برنامه ریزی های انجام شده به رشد خوبی در پروژه های عمرانی دست پیدا کنیم؛ آسفالت و بهسازی کامل بخش اسماعیلیه را درنظر داریم و تلاش می کنیم تا هفته دولت سال آینده به اتمام برسد.
عالمی نیسی با اشاره به اینکه در بخش اسماعیلیه در برخی از روستاها حتی شبکه آب و فاضلاب اجرا شده عنوان کرد: برای آبرسانی نیز در بخش کم برخوردار غیزانیه مشکل حاد آب داشتیم ولی تا سه ماه آینده طرح آبرسانی آن به اتمام می رسد و حدود ۸۰ درصد شامل طرح آبرسانی می شوند.
وی بیان کرد: در زمینه سیل و بازسازی مناطق سیل زده شهرستان اهواز شاید تنها شهرستانی بود که همزمان با سه رودخانه دز، کرخه و کارون درگیر شد و تمام تلاش خود را برای مهار سیل و کاهش خسارت به کار گرفتیم.
فرماندار شهرستان اهواز ادامه داد: این سیلاب در ۱۰۰ سال اخیر برای شهرستان اهواز کم سابقه بوده و در برخی نقاط آب با ارتفاع دو متر در منازل جاری شد؛ خوشبختانه با همکاری مردم و دستگاه های اجرایی بعد از دو الی سه ماه دسترسی مردم به راه ها را فراهم و شاهد بهبود زیرساخت ها و بهسازی روستاها و مناطق را بودیم.
عالمی نیسی یادآور شد: اردیبهشت ماه آب فروکش و مرداد ماه مردم را در منازل ساکن و دسترسی آنها را به زیرساخت های آب، برق، گاز و تلفن برقرار کردیم.
وی با بیان اینکه تخلیه اراضی کشاورزی از آب و آماده کشت شدن آنها نیز به خوبی انجام شد، گفت: هنوز در بحث نوسازی مسکن روستایی به نقطه ۱۰۰ درصد نرسیدیم و طرح های این حوزه کامل نشده است.
فرماندار اهواز با اشاره به اینکه تعمیرات بعد از سیلاب به صورت ۱۰۰ درصدی محقق شده بیان کرد: مشکل فعلی که هنوز به قوت خود باقی مانده سیل بندها هست که ترمیم آنها به صورت ۱۰۰ درصدی انجام نشده که رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور اعلام کرد در صورت ارائه طرح ترمیم سیل بلندها از سوی وزارت نیرو مشکلی برای تأمین اعتبار نداریم.
عالمی نیسی با بیان اینکه در سیل اخیر برای شهرستان اهواز آنقدر کار سخت بود که در برخی مقاطع به دلیل نبود سیل بند ترس از انحراف رودخانه را داشتیم، خبر داد: بخشنامه ای صادر شده تا تجهیزات و ماشین آلات از هم اکنون و قبل از شروع فصل بارندگی سیل بندها را ترمیم کنند که با توجه به تجربه در سیل اخیر آمادگی لازم را برای سیلاب احتمالی داشته باشیم.
وی با بیان اینکه بنا به اعلام سازمان آب و برق خوزستان لایروبی کارون در بحث سیل تأثیری ندارد، تصریح کرد: به نظر من لایروبی کارون در صورت انجام نتایج خوبی دارد چون جزیره های ایجاد شده در این رودخانه منظر زیبای آن را خراب کرده است.
فرماندار اهواز با اشاره به اینکه لایروبی کارون خواست عموم مردم است، ادامه داد: سازمان آب و برق اعلام کرده عرض رودخانه در ورودی اهواز ۷۰۰ متر است و این جزیره ها مانع آب نیستند در حالی که برخورد آب با جزیره های فعلی باعث تولید جزیره های جدید می شود که برای جلوگیری از این کار باید لایروبی صورت بگیرد.
عالمی نیسی با اشاره به اینکه بحث مترو مدتی است که در جلسات استانداری مطرح می شود و اهتمام جدی دارند که آن را به یک سرانجام برسانند، گفت: با توجه به اتفاقات اخیر و اینکه پیمانکار مدعی شده مطالبات بسیار بالایی از شهرداری دارد و هر اختصاص اعتباری جوابگوی مطالبه آنها نیست، بنابراین وضعیت متروی اهواز به یک بُن بست رسیده و تنها راه خروج آن خلع ید پیمانکار فعلی است و باید از اختیارات و شیوه های قانونی و ورود استاندار به این موضوع شاهد خلع ید پیمانکار باشیم.
فرماندار اهواز گفت: کوی مشعلی به عنوان جزئی از شهرستان اهواز بر اساس تقسیمات کشوری محسوب و وظیفه دستگاه های اجرایی و قوا در این زمینه تبعیت از قانون تقسیمات کشوری است، طبیعتا هر نهادی خلاف قانون عمل کند، تخلف کرده و باید جوابگوی نهادهای نظارتی باشد.
عالمی نیسی تصریح کرد: شهرداری مؤظف به خدمات رسانی به همه مناطق در محدوده شهری اهواز از جمله کوی مشعلی است؛ همچنین قطعا نوشتن صورتجلسه دو فرماندار قبل نافی قانون نیست و قانون ارجحیت دارد و کوی مشعلی جزو شهر اهواز محسوب می شود.
وی افزود: روز گذشته با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد پروژه مهم فرهنگسرا در دو نقطه کم برخوردار شهرستان با مبلغ ۴.۷ میلیارد تومان در منطقه زوئیه و الهایی افتتاح شد.
فرماندار اهواز با اشاره به افتتاح پروژه های متعدد در هفته دولت بیان کرد: در هفته دولت پنج مرکز آموزشی و مدرسه در روستاهای شهرستان اهواز با مبلغ حدود ۱۹ میلیارد تومان افتتاح و ۱۳ طرح گازرسانی با اعتباری حدود ۱۸ میلیارد تومان به روستاهای اهواز را در برنامه داشتیم.
وی با اعلام این خبر که بهسازی و آسفالت روستاهای اهواز حدود پنج روستا با مبلغ حدود دو و نیم میلیارد تومان انجام شده بیان کرد: در اهواز با توجه به تفاهمنامه ای که بین قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا و شهرداری منعقد شده سه پروژه بزرگ در هفته دولت با اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان کلنگ زنی شد؛ احداث روگذر در تقاطع میدان جمهوری و بلوار آیت اله بهبهانی و همچنین فلکه دانشگاه شهید چمران و احداث یک مجموعه ورزشی چند منظوره در شهر اهواز طی بازه زمانی ۱۸ ماهه از آن جمله است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار