نامه حجتی به روحانی: کارگروه تنظیم بازار به دستور شما توجهی نمی‌کند

تاریخ انتشار: یکشنبه 10 شهریور 1398 | 10:32 ق.ظ
نامه حجتی به روحانی: کارگروه تنظیم بازار به دستور شما توجهی نمی‌کند وزیر جهاد کشاورزی با ارسال نامه‌ای به رئیس‌جمهور نوشت: علی‌رغم درخواست این وزارت مبنی بر کان‌لم‌یکن نمودن افزایش قیمت سبوس و دستور حضرت‌عالی به وزارت صنعت، کارگروه تنظیم بازار مجدداً قیمت سبوس را همان مبلغ ۱۲۵۰ تومان تصویب کرده و در مرحله ابلاغ دارد. ۰۶ شهریور ۱۳۹۸ – ۱۵:۲۶ اقتصادی کشاورزی نظرات

به گزارش خبرنگار محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی با ارسال نامه‌ای به حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان نسبت به عدم توجه کارگروه تنظیم بازار و وزارت صنعت، معدن و تجارت به درخواست وی و دستور رئیس جمهور مبنی بر جلوگیری از افزایش قیمت سبوس گلایه کرد و خواهان جلوگیری از این امر شد. متن این نامه به‌شرح زیر است؛

پیرو نامه قبلی در خصوص بازنگری در قیمت سبوس گندم که از سوی کارگروه ملی ساماندهی گندم، آرد و نان بدون هماهنگی با این وزارتخانه اعلام شده، به استحضار می‌رساند علی‌رغم درخواست این وزارت مبنی بر “کان‌لم‌یکن نمودن آن و دستور حضرت‌عالی به وزارت صنعت، معدن و تجارت، متأسفانه کارگروه تنظیم بازار مجدداً قیمت سبوس را همان مبلغ قبلی ۱۲۵۰ تومان تصویب کرده و در مرحله ابلاغ می‌باشد.

این درحالی است که قیمت سبوس گندم در بهمن سال ۹۷ حدود ۵۴۰ تومان بوده که با ۵۵ درصد افزایش قیمت در سال جاری به ۸۴۰ تومان رسیده است و قرار است طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار به ۱۲۵۰ تومان برسد (در طول ۷ ماه پیش بیش از ۱۳۰ درصد افزایش قیمت توسط مرجع دولتی تنظیم بازار) که این افزایش قیمت تأثیر مستقیمی به‌روی قیمت گوشت و شیر خواهد داشت و این شائبه را در اذهان خواهد نمود که دولت قیمت کالاهایی را که در اختیار دارد نیز افزایش می‌دهد.

علی‌ای‌حال با توجه به این‌که ۷۰ درصد قیمت تحویلی به کارخانجات با قیمت یارانه‌ای (۶۶۰ تومان) و حدود ۲۰ درصد با قیمت ۹۰۰ تومان است برای نانوایی‌های آزادپز و حدود ۱۰ درصد به‌قیمت ۱۸۵۰ تومان عرضه می‌شود. این افزایش علاوه بر تبعات منفی بر قیمت گوشت و شیر این امکان را ایجاد می‌کند که سهم سبوس توسط کارخانجات آرد و سبوس افزایش پیدا کند.

لذا خواهشمند است دستور فرمایید با توجه به اینکه مصوبه هنوز ابلاغ نشده است تصمیم مقتضی به‌عمل آید.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار