حجتی: با ممنوعیت صادرات محصولات کشاورزی مخالفم

تاریخ انتشار: دوشنبه 11 شهریور 1398 | 11:26 ق.ظ
حجتی: با ممنوعیت صادرات محصولات کشاورزی مخالفم «محمود حجتی» روز یکشنبه در حاشیه هفتمین همایش سراسری آغاز کشت محصولات زراعی در جمع خبرنگاران در محل این وزارتخانه اظهار داشت: به جای ممنوعیت صادراتی باید عوارض صادراتی برای محصولات کشاورزی اعمال شود. وی در ادامه به موضوع ممنوعیت صادرات جوجه یک روزه اظهار داشت: ساز و کار این مهم به تصویب رسیده اما […]

«محمود حجتی» روز یکشنبه در حاشیه هفتمین همایش سراسری آغاز کشت محصولات زراعی در جمع خبرنگاران در محل این وزارتخانه اظهار داشت: به جای ممنوعیت صادراتی باید عوارض صادراتی برای محصولات کشاورزی اعمال شود.
وی در ادامه به موضوع ممنوعیت صادرات جوجه یک روزه اظهار داشت: ساز و کار این مهم به تصویب رسیده اما هنوز مشخص نیست این موضوع برای جوجه یک روزه اجرایی می شود.

وزیر جهاد کشاورزی در بخش دیگری از این گفت و گو، ضمن مخالفت خود با افزایش قیمت سبوس توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت، گفت: همچنان پیگیر کاهش قیمت سبوس هستیم.

وی ادامه داد: نامه ای در این زمینه برای رئیس جمهوری ارسال شده  و رئیس جمهوری نیز مخالف افزایش قیمت سبوس بوده و خواستار تجدید نظر در قیمت آن از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت شده است.

حجتی اظهار داشت: بهمن ماه پارسال با وجود اینکه یکبار شاهد افزایش قیمت سبوس بودیم، امسال بار دیگر افزایش قیمت این محصول به تصویب ستاد تنظیم بازار رسیده است.

**جهش تولید دانه‌های روغنی و حبوبات در سال آینده
وی تصریح کرد: با توجه به وضعیت تحریم‌ها و محدودیت‌هایی که در تولید برخی محصولات کشاورزی مانند دانه های روغنی داشتیم اما در سالهای اخیر تولید دانه های روغنی به ویژه کلزا رشد چشمگیری داشته است.
حجتی با بیان این که در سه سال گذشته تولید کلزا در کشور حدود ۴۰ هزار تن بوده است، گفت: امسال تولید این محصول از مرز ۴۲۰ هزار تن گذشته و برای سال آینده در زمینه تولید دانه‌های روغنی با یک جهش مواجه خواهیم شد.
وی ادامه داد: امیدواریم سال آینده در تولید دانه های روغنی و حبوبات جهش تولید ایجاد کنیم به همین منظور تلاش شده که کشت حبوبات را به پاییز منتقل کنیم که در این خصوص به نتایج مثبتی دست پیدا کرده ایم.
حجتی اضافه کرد: با توجه به بارش های مناسب امسال و ذخایر آبی افزایش تولید کشت پاییزه را پیش بینی می کنیم.

به گزارش ایرنا، هفتمین همایش سراسری کشت محصولات زراعی ۹۹-۱۳۹۸ امروز با حضور وزیر جهاد کشاورزی، رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، معاونان ارشد، مدیران استانی و شهرستانی وزارتخانه یادشده به همراه کشاورزان نمونه در وزارت جهاد کشاورزی آغاز به کار کرد.

منبع: ایرنا


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار