سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد اروند ۶۰ درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: سه شنبه 12 شهریور 1398 | 19:11 ب.ظ
سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد اروند ۶۰ درصد افزایش یافت معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کار منطقه آزاد اروند گفت: از ابتدای امسال تاکنون چهار هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال در منطقه آزاد اروند سرمایه‌گذاری شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۶۰ درصد افزایش دارد. سیدعلی موسوی روز سه شنببه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا این میزان سرمایه گذاری را […]

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کار منطقه آزاد اروند گفت: از ابتدای امسال تاکنون چهار هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال در منطقه آزاد اروند سرمایه‌گذاری شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۶۰ درصد افزایش دارد.

سیدعلی موسوی روز سه شنببه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا این میزان سرمایه گذاری را در بخش های صنعتی؛ خدماتی ، گردشگری و تجاری بیان کرد و گفت:میزان سرمایه گذاری در بخش های صنعتی، خدماتی، گردشگری و تجاری در منطقه آزاد اروند پارسال  ۲ هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال بوده است.

وی اظهار داشت: در پنج ماهه نخست سال جاری صادرات کالای تولید داخلی کشور از مرز تجاری شلمچه و بنادر شهرهای آبادان و خرمشهر۵۳۰ میلیون دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۳۷ میلیون دلار بوده که ۱۲۰ درصد رشد را نشان می دهد.

موسوی عمده کالاهای صادراتی از منطقه آزاد اروند را ماشین آلات صنعتی، مصالح ساختمانی، کلینکر(مواد اولیه سیمان)، صنایع   فولاد و مواد غذایی عنوان کرد و گفت: این کالاها عمدتا به کشور های عراق، هند، تایلند، کشورهای سی آی اس  ، استرالیا و   برخی کشورهای اروپایی صادر شده است.

وی با اشاره به محصولات تولید شده در منطقه آزاد اروند گفت: در این مدت ۶۷ میلیون دلار صادرات کالای تولید شده در منطقه آزاد اروند به خارج از کشور صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۴۹ میلیون دلار بوده ۳۷ درصد رشد دارد.

موسوی عمده کالاهای صادراتی تولید شده در منطقه آزاد اروند را مواد غذایی، خرما، شیلات، صنایع فولادی، صنایع پتروشیمی و روغن صنعتی و کربنات، بیان کرد.

منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) می باشد که در محل تلاقی دو رودخانه اروند و کارون واقع است.
این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت های مناسب نظیر حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار