شهردار اهواز با اشاره به بدعهدی پیمانکار مترو عنوان کرد:

به زودی فسخ قرارداد شرکت «کیسون» اعلام می‌شود / تحت تاثیر لابی‌ها و فشارها قرار نمی‌گیریم

تاریخ انتشار: سه شنبه 12 شهریور 1398 | 09:37 ق.ظ
به زودی فسخ قرارداد شرکت «کیسون» اعلام می‌شود / تحت تاثیر لابی‌ها و فشارها قرار نمی‌گیریم شهردار اهواز با اشاره به تاخیر  ۱۵ ساله شرکت کیسون در اجرای پروژه قطارشهری اهواز از تصمیم‌گیری جهت فسخ قرارداد با این شرکت خبر داد. موسی شاعری در حاشیه جلسه شورای حمل و نقل ریلی اهواز که شامگاه دوشنبه (۱۱ شهریورماه) در خصوص تعیین تکلیف وضعیت پروژه متروی اهواز در استانداری خوزستان برگزار شد، در […]
شهردار اهواز با اشاره به تاخیر  ۱۵ ساله شرکت کیسون در اجرای پروژه قطارشهری اهواز از تصمیم‌گیری جهت فسخ قرارداد با این شرکت خبر داد.
موسی شاعری در حاشیه جلسه شورای حمل و نقل ریلی اهواز که شامگاه دوشنبه (۱۱ شهریورماه) در خصوص تعیین تکلیف وضعیت پروژه متروی اهواز در استانداری خوزستان برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حدود ۱۵ سال است که شرکت کیسون، پروژه قطار شهری اهواز را با پیشرفت فیزیکی حداقلی آغاز کرده است. در این زمینه بارها هشدار و تذکر داده‌ایم اما دیگر نمی‌توانیم بیشتر از این مدت صبر کنیم.
 
کیسون مطالبه‌ای از خوزستان و اهواز ندارد
وی با بیان اینکه شرکت کیسون هیچ مطالبه‌ای بابت صورت وضعیت از مجموعه خوزستان، شهرداری اهواز و سازمان قطار شهری ندارد، گفت: دیگر نمی‌توانیم صبر کنیم که شرکت کیسون بخواهد باز هم با بهانه‌های واهی این روند را ادامه دهد.
شاعری تصریح کرد: شرکت کیسون مطالبه‌ای بابت صورت وضعیت‌ها ندارد و آنچه هم که بابت مطالبات ادعا می‌کند، محل دعوای حقوقی است و در مراجع خودش در حال رسیدگی است و به هیچ وجه معلوم نیست که حق با کیسون باشد.
 
تغییر پیمانکار قطار شهری در دستور کار است
شهردار اهواز گفت: جلسات متعددی در شورای سازمان قطار شهری اهواز برگزار شده و عزم جدی ما این است که این پیمانکار با وضع موجود نمی‌تواند کار را ادامه دهد و به طور جدی تغییر پیمانکار در دستور کار ما قرار دارد.
شاعری تصریح کرد: آخرین مهلت‌ها و هشدارها به شرکت کیسون داده شده است. به نظر ما قرارداد پروژه قطار شهری اهواز که از ابتدا به خوبی منعقد نشده است باید فسخ شود و پیمانکار جدیدی که توان لازم و اراده جدی برای دنبال کردن پروژه داشته باشد، باید پای کار بیاید. این موضوع تصمیم جدی و قطعی شورای سازمان قطار شهری اهواز است.
وی عنوان کرد: بیشتر از این مدت زمان تحمل نخواهیم کرد و جایز نمی‌دانیم که این ظلم در حق مردم اهواز ادامه داشته باشد.
شهردار اهواز بیان کرد: تحت تاثیر لابی‌ها و فشارهایی که در حال وارد شدن است قرار نمی‌گیریم و مسیر فسخ قرارداد را به جد دنبال می‌کنیم تا حقوق مردم اهواز تامین شود.
وی گفت: در این زمینه روال قانونی را دنبال می‌کنیم و فکر می‌کنم به زودی رسماً فسخ قرارداد با شرکت کیسون اعلام شود.
شاعری تصریح کرد: پیش از این، دوستانی که پای کار بودند تلاش کردند که کار با شرکت کیسون را ادامه دهند و به این شرکت فرصت دادند اما شرکت کیسون هر بار به طرق مختلفی، ادعاهایی مطرح کرده است.
۱۵ سال بدعهدی
وی با اشاره به بدعهدی شرکت کیسون بیان کرد: ۱۵ سال تاخیر در اجرای پروژه، مهمترین بدعهدی شرکت کیسون بوده است.
شهردار اهواز با اشاره به جزئیات دعوای حقوقی کیسون و شهرداری اهواز عنوان کرد: دعوای فعلی شهرداری اهواز با شرکت کیسون دعوای فاینانس نیست. صورت جلسات متعددی وجود دارد و قرار بود شرکت کیسون پروژه قطار شهری اهواز را ادامه بدهد اما این شرکت توان ادامه این کار را ندارد.
پیمانکار بهانه می‌آورد
شاعری گفت: آنها بهانه‌های واهی می‌آورند تا تاخیر طولانی را جبران کنند. شرکت کیسون کتبا تعهداتی جهت دنبال کردن پروژه داده است. بحث فاینانس موضوع انحرافی است و فاینانس در جای خود جای بحث دارد.
وی افزود: قرار بود این شرکت به وظایف خود عمل کند و کارگاه فعال داشته باشد و نواقص را برطرف کند. از مدت زمان آخرین توافق شرکت کیسون برای پروژه‌ای که جهت افتتاح فاز نخست آن بیشتر از ۹ ماه زمان نیاز ندارد، مدت زیادی گذشته است اما این شرکت کار را دنبال نکرده است و این موضوع پذیرفتنی نیست.
منبع: ایسناخوزستان


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار