گریزی بر عملکرد شهردار اهواز/ حال ناخوش قارچ های سمی

فرزادقاسمی
تاریخ انتشار: پنجشنبه 14 شهریور 1398 | 22:20 ب.ظ
گریزی بر عملکرد شهردار اهواز/ حال ناخوش قارچ های سمی گریزی بر عملکرد شهردار اهواز/ حال ناخوش قارچ های سمی مدیریت شهری؛ حاشیه ساز ترین جایی که این روزها در صدر اخبار رسانه هاست و در هر کوی و برزنی به قضاوتش می نشینند، چه آنها که متخصص امور شهری و اجتماعی هستند، چه آنهایی که سررشته ای از مباحث شهری و اجتماعی و مدیریتی […]

گریزی بر عملکرد شهردار اهواز/ حال ناخوش قارچ های سمی

مدیریت شهری؛ حاشیه ساز ترین جایی که این روزها در صدر اخبار رسانه هاست و در هر کوی و برزنی به قضاوتش می نشینند، چه آنها که متخصص امور شهری و اجتماعی هستند، چه آنهایی که سررشته ای از مباحث شهری و اجتماعی و مدیریتی ندارند، چه آنهایی که به دنبال سهمی از شرایط موجودند و چه آنهایی که منافعشان به خطر افتاده و چه آن هایی که حسد می ورزند و نمیتوانند بپذیرند که موسی شاعری، زمام امور را به دست گرفته و …. قس علی هذا….
اما این را همگان می دانند که مدیریت شهری، نقش اصلی را در موفقیت برنامه ها و طرح های توسعه ای شهری ایفا می کند.
موضوع مهمی که مورد توجه است این است که؛ توسعه گردشگری آثار مثبت و منفی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به دنبال دارد و ایجاد این توسعه، قطعا به یک سیاست مدیریتی قوی و همراهی مجموعه های شهری و مرتبط نیاز دارد. و حالا شهردار اهواز قصد دارد شهر را با زیباسازی اش و با پرداختن و وسعت دادن به فضاهای گردشگری اش به یک توسعه فرهنگی_ اجتماعی_ اقتصادی برساند اما در این میان، هستند کسانی که شروع این اقدامات را به نقد می کشانند و جای بسی تعجب است که چرا نقادان به توسعه شهری واکنش منفی نشان می دهند! که البته شاید موضوع منافعشان در میان باشد. نقادانی که این روزها مبالغ هنگفتی و البته اطلاعات جورچین شده ای از مخالفین شاعری دریافت می کنند تا رنگ و لعاب دروغ پردازی هایشان به شکلی باشد تا بتوانند اثرگذاری روی جامعه داشته باشند غافل از این که مردم خود بهترین قاضی و بهترین ارزیاب برای مدیران در حوزه های مختلف هستند و نیازی به جهت دادن های بودارِ این جماعت دروغ پرداز ندارند، با کمی دقت و پیگیریِ رد اطلاعات مندرج در متن های کذب منتشره به مخالفینی می رسیم که به مدیران شهری پیشین متصل هستند؛ و عجبا از این تلاش! زیرا که نه بازگشتی برای آن مدیران وجود دارد و نه شورای شهر دست به نادانی می زند، قطعا اعضای شورا خود را مضحکه مردم نمی کنند و بیش از این خود را وارد بازی های سیاسی که هیچ منفعتی برای مردم ندارد، نمی کنند که اگر وارد این بازی ها شوند، جامعه و نهادهای نظارتی باید پس از بررسی مستندات موجود به ارزیابی اقدامات شورای شهر اهواز بپردازند.

موضوع دیگر این که شهردارانی، کاری را شروع کردند اما به هر دلیلی به بهره برداری نرسید. به اعتقاد نقادان باید اعتبارات هزینه شده هدر برود و طرح های ناتمام قبلی به اتمام نرسد و اموال عمومی بر باد برود که مبادا تکمیل و افتتاح آن پروژه با نام موسی شاعری گره بخورد!!!
باید گفت اقدامات شاعری در حوزه مدیریتی اش در مسیر قانونی و نیاز شهر طی می شود و پس از بررسی وضعیت اسف بار موجود، با یک برنامه کامل و جامع برای ساختن اهواز گام برداشته است اما مخالفین نمیخواهند کاری که برای رفاه و آسایش مردم و برای توسعه شهر است را آغاز و به پایان برساند و این را با شانتاژهای رسانه ای و گماردن افرادی در شبکه های اجتماعی و دروغ پردازی ها و بازی باکلمات برای تخریب سیاست های مدیریتیِ این شهردار مردمی به گوش جامعه می رسانند اما مگر می شود مردم جامعه با چشم بینای خود، آغازِ ساختن و آباد کردن شهرشان را ببینند و این دروغ پردازی ها در باورشان بنشیند؟!
این ها همان کسانی هستند که سال ها در فضای ناسالم شهرداری اهواز رشد و نمو کردند و حالا به قارچ های سمی تبدیل شدند که هیچ سودی برای محیطی که در آن رشد کرده اند؛ ندارند و تصور میکنند کسی نمی تواند حذفشان کند یا افرادی هستند که پس از تلاش های بسیار در حوزه شهری به هیچ موفقیتی برای ورود به شورا و شهرداری نرسیدند و مثل گربه ای که دستشان به گوشت نرسیده، میگویند چه گوشت تلخی!!
مخربان، نوچه های همان قارچ های سمی هستند که منافعشان در شهرداری به خطر افتاده است.
لازم است این نکته را هم یادآور شوم که شهرداران پیشین در دوره زمانی مدیریت خود که بعضا هم به دو سال رسیده، بی هیچ توجهی از سوی رسانه ها هر اقدامی را انجام دادند و شهر اهواز را به این فلاکت رساندند و برخی هم در مراجع قضایی به توجیه هدر رفت بیت المال پرداختند اما در این سطح زیر تیغ هجمه ها و شانتاژهای رسانه ای قرار نگرفتند و حتی پاسخگوی واقعیت های تلخ و انکارناپذیر اسف بار شهری به رسانه ها نبودند، که اینک برخی شبه رسانه ها قد علم کرده اند و برای شهرداری که ۲۹ شهریور ۹۸ دقیقا سه ماه از حضورش میگذرد این گونه به مبارزه برخواسته اند! به راستی چرا؟ این موضوع قابل تامل است…

از این موارد هم که بگذریم؛ اگر بخواهیم تمام مناطق شهری اهواز را از نظر بگذرانیم، به قدری با مشکلات ریز و درشت مواجه می شویم که شاید در یک محاسبه مدیریتی بر سر یک چندراهی که: مرحم کدام زخم این شهر پر درد شد و از کجا باید شروع کرد؟ قرار بگیریم؛ و البته که معضلات و مشکلاتش در مناطق مختلف جزو اولویت های شهری و زندگی شهروندان است اما هر عقل سلیمی باید بداند که انجام هر کاری یا شروع هر پروژه ای نیاز به زمان دارد و شهرداری که سه ماه است زمام امور را به دست گرفته نه غول چراغ جادوست و نه می تواند با سرعت نور، حلال مشکلات باشد بلکه یک مدیر است که مجموعه ای از سلایق، سهم خواهان، منتقدان، باج خواهان، فرصت طلبان، سیاسی کاران، جایگاه طلبان و در نهایت کارشناسان و متخصصان و … در اطراف او هستند و البته مواجه شدن با کمبودهای بودجه ای بسیار را هم در کنار موارد ذکر شده، در نظر داشته باشیم زیرا در آمدهای شهری با توجه به معضلات زیرساختی، نیروی کار مازاد و غیر مفید و خرابی های ناشی از سیل؛ پاسخگوی نیاز شهر نیست.
حالا با همه ی این اوصاف، باید به مردم شهر اهواز گفت که منفعت طلبان به شدت منافعشان به خطر افتاده و هر بار، بازی جدیدی را علیه شهردار اهواز شروع می کنند تا ببینند کجا تیرشان به هدف می خورد اما به دلیل اینکه شهردار جدید با مردمی بودنش و شروع اقداماتش در حوزه مدیریت شهری، زره پوش است لذا مخربان هنوز پاشنه آشیلی برای به هدف خوردن تیرهایشان نیافته اند.
و البته به مخربان مواجب بگیر که هر روز جلسات شبانه را برگزار می کنند تا هماهنگ با هم علیه شاعری، اقداماتی در جهت تخریب انجام دهند هم باید گفت” خیلی خودتان را آزار ندهید، ممکن است به خاطر به نتیجه نرسیدن تلاش هایتان، فردا دچار اختلال دو قطبی شوید” زیرا شاعری یک شهردار مردمی است و برای خدمت به مردم و توسعه شهر گام بر می دارد نه برای باج خواهان و فرصت طلبان و…..
به غلامان حلقه به گوش هم بگویید” به جای سیاهه هایی که خروجی جلسات شبانه است کمی و فقط کمی آرام باشند و دور بنشینند تا مردم مظلوم شهر اهواز، طعم خدمت خالصانه را بچشند…


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار