قیمت تن ماهی کاهش می‌یابد

تاریخ انتشار: شنبه 16 شهریور 1398 | 10:07 ق.ظ
قیمت تن ماهی کاهش می‌یابد عضو هیأت مدیره سندیکای صنایع کنسرو ایران گفت: پیش بینی می شود با کاهش قیمت دلار و شروع فصل صید، قیمت ماهی تن کاهش یابد و در نتیجه شاهد پایین آمدن قیمت کنسرو تن ماهی در بازار خواهیم بود. محمد مختاریانی، عضو هیأت مدیره سندیکای صنایع کنسرو ایران اظهار کرد: بسیاری از خانواده ها کنسرو […]

عضو هیأت مدیره سندیکای صنایع کنسرو ایران گفت: پیش بینی می شود با کاهش قیمت دلار و شروع فصل صید، قیمت ماهی تن کاهش یابد و در نتیجه شاهد پایین آمدن قیمت کنسرو تن ماهی در بازار خواهیم بود.

محمد مختاریانی، عضو هیأت مدیره سندیکای صنایع کنسرو ایران اظهار کرد: بسیاری از خانواده ها کنسرو تن ماهی را به عنوان یک وعده غذایی به دلیل داشتن امگا و نداشتن هیچ گونه مواد افزودنی در سبد غذایی خود استفاده می کردند اما با بالا رفتن قیمت مجبور به حذف آن شدند.

وی افزود: سال گذشته به دلیل حذف ارز دولتی ماهی و خروج از گروه کالایی یک، قیمت ماهی داخلی نیز از کیلویی ۱۰ هزار تومان به ۲۸ هزار تومان افزایش یافت و این موضوع دلیل اصلی افزایش قیمت هر قوطی کنسرو تن ماهی به ۱۵ تا ۱۸ هزار تومان بوده است.

عضو هیأت مدیره سندیکای صنایع کنسرو ایران ادامه داد: این افزایش قیمت باعث شد تا از ابتدای سال جاری فروش بسیاری از کارخانه های تولیدی ۶۰ درصد کاهش یابد و حتی برخی از کارخانه ها تعطیل شدند.

مختاریانی تصریح کرد: قیمت هر کیلوگرم ماهی تن اکنون در بازار ۲۱ هزارتومان است؛ این روند کاهشی استمرار خواهد داشت و قیمت به کمتر از ۱۵ هزارتومان می رسد. برای حفظ فرهنگ مصرف کنسرو ماهی باید تمامی تولیدکنندگان و صیادان تلاش کنند تا با حمایت دولت قیمت ها کاهش یابد و قدرت خرید مصرف کننده بالا برود و تولید در این بخش پایدار باشد.

عضو هیأت مدیره سندیکای صنایع کنسرو ایران گفت: پیش بینی می شود با کاهش قیمت دلار و شروع فصل صید، قیمت ماهی تن کاهش یابد و در نتیجه شاهد پایین آمدن قیمت کنسرو تن ماهی در بازار خواهیم بود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار