مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان خبرداد:

انتقال ۸۰ هزار تن گندم از بندرامام به سایر بنادر کشور

تاریخ انتشار: یکشنبه 17 شهریور 1398 | 09:16 ق.ظ
انتقال ۸۰ هزار تن گندم از بندرامام به سایر بنادر کشور مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: از ابتدای فصل برداشت گندم تا کنون به صورت پیوسته در طول هر ماه یک فروند کشتی و در مجموع به وزن ۸۰ هزار تن گندم از بندرامام (ره) به بنادر چابهار و بندرعباس انتقال داده شده است . خدارحم امیری زاده استان خوزستان را یکی از تولیدکنندگان […]
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: از ابتدای فصل برداشت گندم تا کنون به صورت پیوسته در طول هر ماه یک فروند کشتی و در مجموع به وزن ۸۰ هزار تن گندم از بندرامام (ره) به بنادر چابهار و بندرعباس انتقال داده شده است .
خدارحم امیری زاده استان خوزستان را یکی از تولیدکنندگان اصلی گندم در کشور دانست و اظهارکرد: امسال میزان خرید گندم مازاد برمصرف از کشاورزان خوزستانی با وجود شرایط سختی که در ابتدای سال پشت سر گذاشتیم رکورد قابل ملاحظه‌ای داشته است .
وی، میزان خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان گندمکار خوزستانی را یک میلیون و ۳۰۲ هزار تن اعلام کرد و افزود: از ابتدای فصل برداشت گندم تا کنون به صورت پیوسته در طول هر ماه یک فروند کشتی و در مجموع به وزن ۸۰ هزار تن گندم از بندرامام (ره) به بنادر چابهار و بندرعباس انتقال داده شده است .
امیری زاده ادامه داد: تا کنون ۶۰هزار تن گندم تولیدشده در استان خوزستان به بندر چابهار و مابقی نیز به بندرعباس به صورت حمل دریایی و در بندرامام خمینی(ره) بارگیری و انتقال داده شده است.
وی، زمان بارگیری هر کدام ازکشتی‌های مذکور را ۴ روز اعلام کرد و افزود: با توجه به سرعت و ایمنی در بحث انتقال کالا، حمل و نقل دریایی یکی از بهترین و موثرترین روش‌های جابه‌جایی این کالای استراتژیک برای نقاط دوردست در کشور است.
امیری زاده، با اشاره به تعداد بالای مراکز خرید تضمینی گندم در استان خوزستان اظهار کرد: امسال بهترین شریط تکریم کشاورزان را به سبب پرداخت سریع و به موقع وجوه فروش محصولاتشان تجربه کردیم.
وی پرداخت کمک هزینه کرایه حمل به صورت همزمان با پرداخت بهای گندم به کشاورزان را یکی از نکات مثبت در جهت تکریم و حمایت از این بخش حساس و مهم در سال جاری عنوان کرد و گفت: با عملیاتی شدن تحویل محمولات کشاورزان به مراکز ذخیره‌سازی استاندارد در فصل برداشت گندم، شاهد نتایج خوبی برای افزایش بهره‌وری و سلامت گندم به  جهت انباشت و مصرف این کالای استراتژیک بودیم.
منبع:ایسنا


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار