اهداف و تلاشهای گسترده موسی شاعری از بدو انتصاب به روز رسانی حقوق کارگران شهرداری/ حذف فاصله و تبعیض بین کارگران/اهواز محل انباشت انبوهی از مشکلات از گذشته تا کنون

تاریخ انتشار: سه شنبه 19 شهریور 1398 | 18:58 ب.ظ
اهداف و تلاشهای گسترده موسی شاعری از بدو انتصاب به روز رسانی حقوق کارگران شهرداری/ حذف فاصله و تبعیض بین کارگران/اهواز محل انباشت انبوهی از مشکلات از گذشته تا کنون اهداف و تلاشهای گسترده موسی شاعری از بدو انتصاب به روز رسانی حقوق کارگران شهرداری/ حذف فاصله و تبعیض بین کارگران/اهواز محل انباشت انبوهی از مشکلات از گذشته تا کنون به دنبال پخش مطالبی در شبکه های اجتماعی مبنی بر عدم پرداخت حقوق معوقه کارگران پیمانکاری سازمان خدمات موتوری شهرداری اهواز ، پاسخ ذیل جهت […]

اهداف و تلاشهای گسترده موسی شاعری از بدو انتصاب
به روز رسانی حقوق کارگران شهرداری/ حذف فاصله و تبعیض بین کارگران/اهواز محل انباشت انبوهی از مشکلات از گذشته تا کنون

به دنبال پخش مطالبی در شبکه های اجتماعی مبنی بر عدم پرداخت حقوق معوقه کارگران پیمانکاری سازمان خدمات موتوری شهرداری اهواز ، پاسخ ذیل جهت شفاف سازی و اطلاع عموم اعلام می گردد؛

۱- از زمانی که آقای موسی شاعری به عنوان شهردار اهواز انتخاب شدند تلاشهای گسترده با اولویت بخشی در حوزه درآمدی صورت گرفته است و در این رابطه اقدامات خوبی صورت پذیرفت.
از این نکته نمی توان غافل بود که افزایش تورم طی سال های اخیر باعث شده که هزینه‌های عمومی شهرداری اهواز افزایش قابل توجهی یابد و همچنین در کنار این امر به دلیل اضافه شدن حق فوق‌العاده مناطق جنگی، حقوق‌ کارکنان شهرداری اهواز نسبت به دیگر مناطق کشور رشد چشمگیری داشته باشد .
البته باتلاش های صورت گرفته در مباحث درآمدی کارهای قابل توجهی انجام شده و در برخی موارد رشد سه برابری نسبت به سال‌های گذشته را بدست آورده ایم اما برای عبور از این مشکل جدی به دنبال دریافت تسهیلات هستیم که می توان به تفاهم‌نامه‌ منعقد شده با موسسه مالی اعتباری ملل با ارزش ۲۰۰ میلیارد تومان برای انجام پروژه‌هایی در اهواز اشاره کرد.

۲-شهر اهواز محل انباشت مشکلات بسیار زیادی از دوره های قبلی مدیریت شهرداری است و طبیعتا منحصر به پرداخت حقوق کارگران پیمانکاری سازمان خدمات موتوری شهرداری اهواز نمی باشد، اما با این حال از ابتدای عهده دار شدن مسئولیت آسیب شناسی و راهکارهای برون رفت از آنها مطالعه و بررسی شد. در زمینه حقوق معوقه کارگران پیمانکاری شهرداری اهواز مشخص گردید علیرغم اینکه پیمانکاران به طور منظم از شهرداری اهواز صورت وضعیت های خود را دریافت می کنند در پرداخت حقوق کارگران تاخیر دارند به طوری که در برخی موارد حقوق معوقه کارگران پیمانکاری مربوط به پیمانکاران قبلی است که با شهرداران گذشته قرارداد بسته بودند و در این رابطه با خلع ید پیمانکاران قبلی اقدام جدی صورت گرفت.

۳- مطابق تبصره ۱ ماده ۱۳ قانون کار مطالبات کارگر جزء دیون ممتاز بوده و کارفرمایان موظف می‌باشند بدهی پیمانکاران به کارگران را برابر رای مراجع قانونی از محل‌ مطالبات پیمانکار از محل ضمانت حسن انجام کار، پرداخت نمایند. بر این اساس مدیریت فعلی شهرداری اهواز در زمان عقد قرارداد با پیمانکاران به توانایی مالی پیمانکاران دقت می نماید و در صورت تخلف پیمانکاران بدون هیچ عذری نسبت به اجرائیه وثیقه اقدام می شود.
۴- طی سال‌های متمادی مشکلات بسیار زیادی در اداره کلانشهر اهواز در شهر انباشته شده است که انتظار و توقع حل همه این مشکلات از جمله حقوق معوقه کارگران پیمانکاری شهردار ی اهواز در یک بازه زمانی مناسب قابل انجام است با این حال خود را مکلف ساخته ایم معوقات کارگران نقاط مختلف شهرداری اهواز متعلق به گذشته تا پایان سال تسویه شوند.
نکته مهم و قابل توجه این هست که به تعویق افتادن حقوق بخشی از بدنه کارگری در شهردار ی اهواز مربوط به نوع عملکرد در حوزه های درآمدی شهرداری در دوره مدیریت قبلی بوده و اساسا نمی توان از این رخداد بعنوان نقطه ضعفی در عملکرد دور جدید مدیریت شهری در شهرداری یاد کرد.
وانگهی یکی از دغدغه های اصلی شهردار اهواز از بدو انتصاب به روز کردن حقوق مجموعه نیروی انسانی شاغل در شهرداری و برداشتن فاصله ها و تبعیض‌هایی بود که در طی سالهای متمادی اخیر میان بخش‌های مختلف نیروی انسانی در شهرداری اهواز ایجاد شده بود.
این فاصله به نحوی بود که گاها احساس وجود تبعیض بشدت در میان بدنه قشر کارمند و کارگرشاغل در شهرداری اهواز احساس می‌شد.
کسانی که موسی شاعری شهردار فعلی را می‌شناسند بخوبی می‌دانند که یکی از دغدغه های اصلی این مدیر توانمند بهبود معیشت مجموعه تحت امرش بوده است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار