رمزگشایی از رابطه ویژه حجتی با یکی از مدیران کلش!/برکناری چند باره روسای سازمان جهاد کشاورزی برخی استانها از سوی حجتی !

تاریخ انتشار: دوشنبه 25 شهریور 1398 | 20:46 ب.ظ
رمزگشایی از رابطه ویژه حجتی با یکی از مدیران کلش!/برکناری چند باره روسای سازمان جهاد کشاورزی برخی استانها از سوی حجتی ! رمزگشایی از رابطه ویژه حجتی با یکی از مدیران کلش! برکناری چند باره روسای سازمان جهاد کشاورزی برخی استانها از سوی حجتی ! در پی تقدیر حجتی از یکی از روسای سازمان های جهاد کشاورزی که بشدت با حاشیه و نقد در بین جامعه کشاورزی، رسانه ها و فعالین بخش کشاورزی مواجه شد، پایگاه خبری […]

رمزگشایی از رابطه ویژه حجتی با یکی از مدیران کلش!

برکناری چند باره روسای سازمان جهاد کشاورزی برخی استانها از سوی حجتی !

در پی تقدیر حجتی از یکی از روسای سازمان های جهاد کشاورزی که بشدت با حاشیه و نقد در بین جامعه کشاورزی، رسانه ها و فعالین بخش کشاورزی مواجه شد، پایگاه خبری تحلیلی کشاورزی پرس در راستای رسالت دیده بانی خود در بخش کشاورزی و برای بررسی صحت و سقم این انتقادات با بررسی هایی که انجام داد به نکات جالبی دست پیدا کرد.

ماجرا از این قرار است که بر اساس لیست پیوستی این یادداشت، رییس سازمان جهاد کشاورزی مورد تقدیر شده حجتی وزیر جهاد کشاورزی دولت اصلاحات که در دولت احمدی نژاد منصوب شده و تاکنون در دولت دکتر روحانی هم بر این مسند باقی مانده، کسی نیست جز کیخسرو چنگلوایی رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان است.

چنگلوایی در دولت دوم احمدی نژاد و در فضایی که قاعدتا تنها اصولگرایان تندرو به مسئولیت می رسیدند ،سکان مدیریت جهاد کشاورزی استان خوزستان را در دست گرفت و با روی کار آمدن دولت روحانی ظاهرا در ابتدا با حمایت دکتر بخشنده معاونِ خوزستانی وزیر جهاد کشاورزی و علیرغم مخالفت های شدید درون استانی توانست خود را ابقاء کند و سپس با نقش آفرینی های موفقی که در باز پس گیری امضاهای استیضاح کنندگان خوزستانیِ از حجتی داشت، توانست خود را محبوب وزیر کند و مستقیما به حجتی نزدیک شود.

🔻جدیدا هم در اوج نارضایتی های استانی از چنگلوایی ، از سوی حجتی مورد تقدیر قرار گرفت.

چنگلوایی تنها رییس سازمان جهاد کشاورزی است که با ۹ سال سابقه مدیریت، به نوعی طولانی ترین دوران مدیریتی را در بین روسای سازمان های کشاورزی استان ها در قبل و بعد از انقلاب اسلامی دارد و این در حالی است که در برخی استان ها، رییس سازمان جهاد کشاورزی بارها از سوی حجتی تغییر کرده اند.

نکته جالبتر اینکه در استان زادگاه حجتی که اختیار عزل و نصب مدیران بخش کشاورزی آن استان قاعدتا مستقیما توسط شخص حجتی صورت می گیرد، تا کنون ۳ بار در این دولت رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تغییر کرده است که بیانگر حساسیت و توجه ویژه حجتی به سرنوشت بخش کشاورزی استان اصفهان است و شخص وزیر وقتی می بیند نیرویی که عملکرد مناسبی ندارد و یا نیرویی باید ارتقا پیدا کند دست به تغییرات می زند و از نیروهای جدید استفاده می کند.

اما نکته قابل توجه دیگر آن است که این سوال پیش می آید که در این مورد خاص و منحصر بفرد، اگر وزیر ابقاء یک دهه ایِ چنگلوایی را بدلیل آمارها و عملکرد درخشان وی لازم دانسته، آیا طبق عرف مدیریتی که اینچنین آمارهای درخشانی را ارائه نموده(البته طبق اطلاعات واصله این آمارها بشدت توسط کارشناسان و تشکلهای کشاورزی در خوزستان زیر سوال رفته است) شایسته ارتقاء نیست؟

چرا حجتی چنین نیروی به زعم خود لایقی را ارتقاء نمی دهد تا کل کشور از توانمندی های وی استفاده نمایند؟

لذا بررسی ها نشان می دهد تحلیل قبلی این رسانه به واقعیت نزدیک بوده است و آن هم‌چیزی جز نقش استیضاح شکن چنگلوایی برای وزیر خود نمی باشد!


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار