رونمایی از بدقولی جدید دولت با کشاورزان؛

سوء مدیریتی که فاتحه بیمه کشاورزی را برای همیشه میخواند! دستور از بخشنده است یا چنگلوایی؟

تاریخ انتشار: پنجشنبه 4 مهر 1398 | 14:51 ب.ظ
سوء مدیریتی که فاتحه بیمه کشاورزی را برای همیشه میخواند!  دستور از بخشنده است یا چنگلوایی؟ رونمایی از بدقولی جدید دولت با کشاورزان؛ سوء مدیریتی که فاتحه بیمه کشاورزی را برای همیشه میخواند! دستور از بخشنده است یا چنگلوایی؟ موضوع از این قرار است که پس از وقوع سیل مشخص شد که تنها بخشی از کشاورزان،مزارع گندم خود را بیمه کرده اند. از این رو، دولت پرداخت خسارت سیل به ازای […]

رونمایی از بدقولی جدید دولت با کشاورزان؛
سوء مدیریتی که فاتحه بیمه کشاورزی را برای همیشه میخواند!

دستور از بخشنده است یا چنگلوایی؟

موضوع از این قرار است که پس از وقوع سیل مشخص شد که تنها بخشی از کشاورزان،مزارع گندم خود را بیمه کرده اند.
از این رو، دولت پرداخت خسارت سیل به ازای هر هکتار ۵ میلیون تومان بلاعوض و ۵ میلیون تومان وام را تقبل نمود.

رئیس جمهور نیز در سفر به خوزستان صراحتاً تاکیدنمود، کسانی که کار اصولی انجام داده اند و مزرعه خود را بیمه نموده اند، علاوه بر خسارت های بلاعوض و تسهیلات بانکی، خسارت بیمه را نیز جداگانه و به عنوان پاداش دریافت می نمایند.

این روند در کل استان های سیل زده کشور عملی شد و کشاورزانی که محصول خود را بیمه نموده بودند، علاوه بر پرداختی خسارت از سوی صندوق بیمه،خسارت بلاعوض دولتی را نیز دریافت کرده اند.

اما در استان خوزستان، مدیرکل جهادکشاورزی استان با یک برداشت و تفسیر عجیب و ویژه از قانون و دستورالعمل های مربوطه دستور داده است؛ کشاورزانی که کار اصولی انجام داده و به توصیه های وزارت جهادکشاورزی و دولت گوش داده، قانون‌مدار بوده‌اند، مزارع خود را بیمه نموده بودند و خسارت بیمه دریافت کرده بودند، این خسارت های دریافتی از میزان پول خسارت بلاعوض و همچنین وام آنها کم می شود!

یعنی به زبان ساده با نظر مدیر کل جهاد کشاورزی خوزستان برخلاف سایر استانهای سیل زده کشاورزان سیل زده خوزستانی که محصول خود را بیمه نموده بودند پولی را که بابت خسارت از صندوق بیمه دریافت کرده بودند را دولت از آنها پس خواهد گرفت. (از خسارت بلاعوض و وام شان کم می شود.)

حال سوال اینجاست، آقای چنگلوایی می داند که با این اقدام خود فاتحه بیمه محصولات کشاورزی در استان خوزستان را باید خواند؟

آیا چنگلوایی می داند که دیگر هیچ کشاورزی و قتی می‌بیند بین بیمه کردن یا بیمه نکردن مزرعه هیچ تفاوتی نیست محصول خود را بیمه نمی کند و می گوید اگر خسارت هم واقع شود دولت پرداخت خواهد کرد؟

آیا چنگلوایی از دیگر استان های سیل زده است استعلام نمود که همکارانش در این زمینه چنین اقدامی انجام داده اند یا خیر؟

البته منابع موثق از درون سازمان جهاد کشاورزی خوزستان این اقدام را بنابر نظر وتوصیه مدیریتی عبدالمهدی بخشنده معاون خوزستان وزیر جهادکشاورزی و یکی از پدر خوانده های معروف پایتخت نشین خوزستان می‌دانند که برای کاهش هزینه‌ها و مخارج دولت این توصیه اجرایی را به چنگلوایی گوشزد نموده است!


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار