کاهش قیمت گوشت قرمز/ ران پاک شده گوسفندی هرکیلو ۸۳ هزار تومان

تاریخ انتشار: چهارشنبه 10 مهر 1398 | 11:37 ق.ظ
کاهش قیمت گوشت قرمز/ ران پاک شده گوسفندی هرکیلو ۸۳ هزار تومان رئیس شورای تامین دام کشور گفت: قیمت گوشت قرمز سیر نزولی خود را از فروردین ماه سال جاری آغاز کرده و همچنا ن این روند ادامه دارد. منصور پوریان در مصاحبه با رادیو افزود: این کاهش ناشی از دو عامل عمده یعنی «افزایش تولید» و «عرضه زیاد دام» به بازار مصرف است و از طرفی […]

رئیس شورای تامین دام کشور گفت: قیمت گوشت قرمز سیر نزولی خود را از فروردین ماه سال جاری آغاز کرده و همچنا ن این روند ادامه دارد.

منصور پوریان در مصاحبه با رادیو افزود: این کاهش ناشی از دو عامل عمده یعنی «افزایش تولید» و «عرضه زیاد دام» به بازار مصرف است و از طرفی واردات گوشت قرمز نیز توانسته تاثیر خود را روی قیمت کالای مزبور بگذارد.

وی همچنین در خصوص قیمت لاشه دام سبک و سنگین اظهارداشت: طبق معمول دام سبک کشتاری به دو بخش «بره ریز» و «بره درشت» تقسیم می شود.

رئیس شورای تامین دام کشور گفت: وزن بره ریز زنده بطور متوسط ۳۰ کیلوگرم و وزن بره درشت ۵۵ تا ۷۵ کیلوگرم است.

وی در ادامه افزود: تقاضا در حال حاضر بیشتر به سمت بره ریز است.

پوریان تصریح کرد: هم اکنون قیمت لاشه بره ریز بین ۷۰ تا ۷۲ هزار تومان و قیمت لاشه بره چثه بزرگ ۶۷ تا ۶۸ هزار تومان است.

وی گفت: قیمت ران پاک شده گوسفندی هم اکنون در فروشگاه های زنجیره ای بصورت بسته بندی به ازای هرکیلو ۸۳ هزار تومان عرضه می شود.

رئیس شورای تامین دام کشور افزود: دامداری های سطح کشور امروز با انبوهی از دام سنگین (گوساله) رو به رو هستند.

وی ضمن اشاره به اینکه قیمت گوشت گوساله نیز همانند گوسفندی بر مدار کاهشی است، اظهارداشت: قیمت ران گوساله پاک شده اکنون به ازای هر کیلو ۷۰ هزار تومان بصورت بسته بندی در فروشگاه های زنجیره ای عرضه می شود.

پوریان با اعلام اینکه قیمت هر کیلو لاشه گوساله ۵۲ تا ۵۴ هزار تومان است، گفت: قیمت لاشه گوساله سال گذشته در همین موقع به کیلویی ۷۵ تا ۸۰ هزار تومان رسیده بود.

وی افزود: تولید دام اعم سبک و سنگین از جمله مزیت های بخش کشاورزی کشور است.

رئیس شورای تامین دام از وجود ۳۵ میلیون راس دام مولد گوسفندی در کشور خبرداد و اظهارداشت: طبق معمول زایش دام مولد در دو مر حله پائیز و بهار انجام می شود.

وی گفت: دامداران هم اکنون در انتظار زایش ۱۷ میلیون راس دام مولد هستندکه به جمعیت دامی کشور اضافه خواهد شد.

پوریان افزود: خوشبختانه از ابتدای سال تاکنون جمعیت دام سبک کشور رو به افزایش بوده است.وی اظهارداشت: طبق گزارش مرکز آمار جمعیت دامی ایران در بخش سبک هم اکنون ۶۴ میلیون راس است.

رئیس شورای تامین دام کشور گفت: بدون شک ازیاد جمعیت دامی تاثیر خود را بر روی قیمت گوشت قرمز در بازار خواهد گذاشت و از طرفی واردات گوشت هم در حال انجام است.

وی افزود: واردات گوشت به ضرر تولید داخلی نیست چون بخشی از نیازهای صنعتی و آموزشی کشور را تامین می کند و باید وارد شود.

پوریان اظهارداشت: زمانی واردات گوشت قرمز ضررآور خواهد بود که برای تولید داخلی برنامه ای وجود نداشته باشد یعنی اجازه ندهند تولیدکنندگان دام های تولیدی خود را صادر کنند.

وی ضمن اشاره به اینکه مرغوبیت دام سبک ایران بسیار بالاست، گفت: همان طوری که واردات گوشت قرمز در حال انجام است اجازه دهند دام زنده تولید داخل نیز روی ریل صادرات قرار گیرد.

رئیس شورای تامین دام کشور افزود: تولید کننده دام سنگین امروز به دلیل انباشت زیاد گوساله به شدت تحت فشار است.

وی اظهارداشت: نگهداری گوساله بسیار دشوار و هزینه زیادی روی دست دامدار می گذارد بنابراین باید در موقع و زمان مناسب به بازار مصرف عرضه شود.

پوریان گفت: سیاست گذاری ها و برنامه ریزی ها در کشور باید به نحوی باشد که پرورش دهندگان دام سبک و سنگین (گوساله) بتوانند تولیدات مازاد خود را روی ریل صادرات قرار دهند تا جلوی ضرر و زیان آنان تا حد زیادی گرفته شود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار