امضای تفاهم نامه همکاری سازمان شیلات ایران و آژانس فدرال ماهیگیری روسیه

تاریخ انتشار: چهارشنبه 10 مهر 1398 | 12:05 ب.ظ
امضای تفاهم نامه همکاری سازمان شیلات ایران و آژانس فدرال ماهیگیری روسیه مراسم امضای سند همکاری مشترک سازمان شیلات ایران و آژانس فدرال ماهیگیری در سالن جلسات این سازمان برگزار شد.

در حاشیه این جلسه، نبی الله خون‌میرزایی معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری اجلاس همکاری مشترک با روسیه اظهار کرد: موافقتنامه همکاری شیلاتی ایران و روسیه در سال ۷۵ بین دو کشور امضا شده و در سال ۷۶ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است. طبق این موافقتنامه باید سالانه کمیسیون مشترک شیلاتی دو بار تشکیل جلسه دهند که از سال ۹۵ این جلسات به صورت منظم انجام شده و امسال جلسه دهم برگزار شد.

وی افزود: هیأت روسی با تیم ایرانی جلسات مختلفی را داشتند و ظرفیت های دو کشور را برای همکاری های مشترک با هم به اشتراک گذاشتند.

خون‌میرزایی در رابطه مفاد تفاهمنامه خاطرنشان کرد: این تفاهم نامه در زمینه فرصت های همکاری شیلاتی در چارچوب موافقتنامه سال ۷۵ امضا شد که در آن به افزایش همکاری های علمی و تحقیقاتی در دریای خزر و بررسی ذخایر عمیق منایع کمتر برداشت شده در دریای عمان در آب های فراسرزمینی اشاره شده است.

وی افزود: دو طرف متعهد شدند موانع اجرایی موجود بر سر همکاری ها را بردارند و مواضع هم راستا برای کمیسیون کشورهای حاشیه دریای خزر را تبین کنند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در رابطه با ممنوعیت برداشت ماهیان خاویاری از دریای خزر تصریح کرد: با بررسی های سالانه انجام شده از وضعیت ذخایر ماهیان خاوریاری دریای خزر، دو کشور شرایط را نگران کننده تبیین کرده اند و موافقت کردیم تا ممنوعیت برداشت تجاری این ماهی از دریای خزر همچنان ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به جلسات بخش خصوصی با تیم روسیه اذعان داشت: بخش خصوصی ایران و تیم روسیه در جلساتی که در این سه روز داشتند به افزایش سطح مبادلات تجاری تاکید دارند و ما حداکثر نیاز دو کشور را برای این تبادلات تجاری فراهم خواهیم کرد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار