شاعری شهردار اهواز در شبکه استانی خوزستان: شهرداری اهواز مسئول مشکلات شبکه فاضلاب شهری نیست

تاریخ انتشار: یکشنبه 14 مهر 1398 | 19:39 ب.ظ
شاعری شهردار اهواز در شبکه استانی خوزستان: شهرداری اهواز مسئول مشکلات شبکه فاضلاب شهری نیست موسی شاعری در برنامه برآیند با بیان اینکه مشکل اساسی شهر اهواز فاضلاب است نه دفع آب های سطحی گفت: مشکلات شبکه فاضلاب شهری ارتباطی با شهرداری اهواز ندارد. به گزارش سایت شهرداری اهواز موسی شاعری در برنامه برآیند شبکه استانی خوزستان درباره چالش فاضلاب، شبکه های فرسوده و تعاملات شرکت آب و فاضلاب اهواز […]

موسی شاعری در برنامه برآیند با بیان اینکه مشکل اساسی شهر اهواز فاضلاب است نه دفع آب های سطحی گفت: مشکلات شبکه فاضلاب شهری ارتباطی با شهرداری اهواز ندارد.

به گزارش سایت شهرداری اهواز موسی شاعری در برنامه برآیند شبکه استانی خوزستان درباره چالش فاضلاب، شبکه های فرسوده و تعاملات شرکت آب و فاضلاب اهواز با شهرداری گفت: سال ۱٣۶٩ قانونی تصویب شد که به موجب این قانون شبکه فاضلاب و آب شهر و همه ی امکاناتی که در شهرداری ها بود به مجموعه ای از وزارت نیرو به نام شرکت آب و فاضلاب تحویل داده شد.

شهردار اهواز با بیان اینه موضوع آب و فاضلاب ارتباطی با مدیریت شهری ندارد تصریح کرد: بیشترین انتقاد و مطالبه مردم از شهرداری اهواز مسئله فاضلاب است. قابل توجه شهروندان، شبکه فاضلاب و مشکلات آن به شرکت تخصصی آب و فاضلاب ارتباط دارد نه شهرداری اهواز، البته شهرداری اهواز در کنار مجموعه آبفا همه تلاش خود را برای دفع آب های سطحی و جلوگیری از آبگرفتگی معابر خواهد کرد.
شاعری گفت: میانگین بارش دوازده سال گذشته اهواز ۱۲۰ و در بهترین حالت ۲۱۰ میلی متر است، این بارش ها تبدیل به آب سطحی می شوند و به دو روش مرکب و مجزا، می توان آب های سطحی را دفع کرد، که به دلیل بارش کم در شهر اهواز از شبکه مرکب استفاده شده و خواهد شد.
شاعری با بیان اینکه با تکمیل و اصلاح شدن شبکه فاضلاب اهواز مشکل دفع آب های سطحی حل می شود اظهار کرد: شهر اهواز نیازی به شبکه دفع آب های سطحی ندارد، ایجاد این شبکه ۱۰ هزار میلیارد تومان هزینه دارد که صرف این مبلغ معقول و مقرون به صرفه نیست و اگر شهرداری بخواهد هزینه ای را صرف کند باید آن را برای توسعه  شهر برنامه ریزی کند، با این حال شهرداری امسال ۴۴ میلیارد ریال برای کمک به شرکت آب و فاضلاب برای دفع آب های سطحی هزینه کرد.

شهردار اهواز گفت: طبق پیش بینی های هواشناسی و تکمیل نبودن شبکه فاضلاب اهواز به احتمال زیاد در سال جاری آبگرفتگی معابر خواهیم داشت و این معضل به مدیریت بنده و شهرداری ارتباطی ندارد بلکه به مشکلات انباشته شده شبکه فاضلاب اهواز و فرسوده بودن آن در طول ادوار گذشته بر می گردد.
شاعری با اشاره به فرسوده بودن شبکه فاضلاب  گفت: در حال حاضر که بارش باران نداریم در نقاط مختلف شهر شاهد پس زدگی فاضلاب هستیم که به فرسوده بودن و قدیمی بودن شبکه فاضلاب بر می گردد.
وی ادامه داد: با توجه به وعده داده شده به ساکنین عین دو و کیانشهر در خصوص آسفالت خیابان ها، زیرسازی در این مناطق انجام شده، که برخی خیابان های این مناطق با پس زدگی فاضلاب مواجه شد که باعث تخریب زیرسازی آسفالت شده و این مسئله عملیات روکش آسفالت در این محله ها را به تاخیر انداخت.
موسی شاعری در پایان گفت: رفع مشکل فاضلاب عزم همه مسئولین کشوری و استانی را می طلبد و شهرداری اهواز در این زمینه همه تلاش خود را انجام خواهد داد.

 


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار