واکنش حجتی به نرخ پایین خرید گندم؛ چه نظری می‌توانم داشته باشم؟

تاریخ انتشار: یکشنبه 14 مهر 1398 | 09:56 ق.ظ
واکنش حجتی به نرخ پایین خرید گندم؛ چه نظری می‌توانم داشته باشم؟ وزیر جهاد کشاورزی در واکنش به نرخ پایین خرید تضمینی گندم گفت: من چه نظری می‌توانم درباره نرخ خرید تضمینی گندم داشته باشم، شورای اقتصاد این نرخ را تعیین و دولت آن را ابلاغ می‌کند.

محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی امروز در حاشیه امضای تفاهمنامه با شهردار تهران در ارتباط با اجرای مدیریت بهره‌وری و نگهداری از پارکهای جنگلی و توسعه فضای سبز در شهر تهران در پاسخ به سوال خبرنگاران در ارتباط با تعیین نرخ خرید تضمینی گندم و اینکه این نرخ موجب نارضایتی کشاورزان است، گفت: من چه نظری می‌توانم در این ارتباط داشته باشم شورای اقتصاد مسئول تعیین قیمت خرید تضمینی گندم دارد و دولت مسئول ابلاغ آن است.

وی افزود: مصوبه دولت درباره نرخ خرید تضمینی گندم توسط سخنگوی دولت اعلام شده و این نرخ ملاک قانونی خواهد بود.

نرخ نهاده‌های پایه تولید کشاورزی در سالجاری با ارز ۴۲۰۰ تومانی محاسبه می‌شود

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: اعضای شورای اقتصاد به طور مفصل درباره نرخ خرید تضمینی گندم و پیش‌فرض نهاده‌های پایده در بخش تولید کشاورزی بحث کرده‌اند و نرخ این محصولات را ارز ۴۲۰۰ تومانی محاسبه می‌کنند.

بنابراین گزارش، حجتی بعد از پاسخ به این پرسش رسانه ملی حاضر به پاسخگویی به سوالات خبرنگاران درباره نارضایتی کشاورزان از نرخ خرید تضمینی گندم اعلام شده و احتمال کاهش تولید گندم پاسخی ارائه نداد.

بنابر این گزارش نرخ خرید تضمینی گندم در سالجاری ۲۲۰۰ تومان تعیین شده است که این نرخ مورد قبول کشاورزان نیست و ۹۵ تومان کمتر از نرخ پیشنهادی وزارت جهاد کشاورزی و بیش از ۶۵۰ تومان کمتر از نرخ پیشنهادی نظام صنفی کشاورزی کشور است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار