بازدید مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی و هیات همراه از طرح آبیاری بارانی نیشکر/ اجرای طرح آبیاری بارانی لینیر متحرک (لپا) برای نخستین بار در جنوب خوزستان در مزارع توسعه نیشکر

تاریخ انتشار: جمعه 19 مهر 1398 | 20:16 ب.ظ
بازدید مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی و هیات همراه از طرح آبیاری بارانی نیشکر/ اجرای طرح آبیاری بارانی لینیر متحرک (لپا) برای نخستین بار در جنوب خوزستان در مزارع توسعه نیشکر دکتر ناصری و هیات همراه از طرح آبیاری بارانی در مزارع نیشکر واقع در ایستگاه تحقیقاتی شماره یک موسسه تحقیقات و اموزش نیشکر بازدید کرد. این طرح، برای نخستین بار در جنوب خوزستان و در مزارع نیشکر با هدف بررسی میدانی و تحقیقاتی مدیریت مصرف بهینه آب به اجرا در آمد. مدیر عامل شرکت توسعه […]

دکتر ناصری و هیات همراه از طرح آبیاری بارانی در مزارع نیشکر واقع در ایستگاه تحقیقاتی شماره یک موسسه تحقیقات و اموزش نیشکر بازدید کرد.
این طرح، برای نخستین بار در جنوب خوزستان و در مزارع نیشکر با هدف بررسی میدانی و تحقیقاتی مدیریت مصرف بهینه آب به اجرا در آمد.

مدیر عامل شرکت توسعه نیشکر در این بازدید ضمن تشکر از تمامی همکاران مجموعه کشت و صنعت های نیشکری برای تحقق رکورد کشت امسال ، از اجرای طرح آبیاری بارانی توسط همکاران موسسه تحقیقات و اموزش نیشکر نیز تشکر کرد و گفت : مسئله آب همواره برای ما حیاتی است و باید در هر شرایطی صرفه جویی در مصرف آب را در سر لوحه ی برنامه‌های خود بگذاریم و تلاش کنیم با انجام طرحهای تحقیقاتی ، بطور مرتب راندمان مصرف آب را بهبود بخشیم.

دکتر ناصری خاطرنشان کرد ؛ ذخایر و منابع آبی هم به لحاظ اقتصادی و هم به لحاظ اکولوژیکی و زیست محیطی برای ما بسیار ارزشمند هستند و باید آنچه در توان داریم بکار ببندیم تا مصرف مدیریت شده و دقیق و علمی از آب داشته باشیم، در محاسباتمان همیشه شرایط اقلیمی و زیست محیطی منطقه را نیز در نظر بگیریم و تا حد امکان از هرگونه هدر رفت آب جلوگیری کنیم.
لذا انجام چنین طرح های تحقیقاتی امری لازم و ضروری به نظر می رسد .

وی در پایان در خصوص آبیاری بارانی تصریح کرد؛ با توجه به اینکه اجرای این نوع سیستم ها اولین تجربه در جنوب اهواز است، باید تلاش شود این سیستم آبیاری متناسب با شرایط اقلیمی منطقه شده و با پایش مداوم و رفع مشکلات احتمالی هنگام اجرای پروژه، راندمان مصرف و بهره وری آب را بهبود بخشید و ان را منطبق با شرایط منطقه بومی سازی کرد تا بتوان بهره برداری مناسبی از ان داشت .

مهندس شینی مدیر بخش به زراعی موسسه تحقیقات و اموزش نیشکر نیز در خصوص اجرای این پروژه گفت : این سیستم اساساً بدین منظور طراحی و اجرا میشود تا مشکلات مربوط به خفگی تدریجی منطقه ریشه گیاه را که به دلیل تهویه نامناسب در آبیاری سطحی و یکنواختی توزیع آب در طول جویچه حادث می شود ، مرتفع کند.

وی در ادامه افزود: این طرح برای اولین بار در اراضی نیشکر جنوب اهواز و در سطح ۲/۵ هکتار توسط موسسه تحقیقات و اموزش نیشکر به اجرا در آمده است و امیدواریم پس از پایش و جمع آوری و تحلیل داده ها، نتایج را جهت بهره برداری علمی و کاربردی در مدیریت مصرف آب بکار بندیم.

 


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار