ابتکار: ضرورت توان‌افزایی و توجه به سلامت زنان روستایی و عشایری

تاریخ انتشار: پنجشنبه 25 مهر 1398 | 09:03 ق.ظ
ابتکار: ضرورت توان‌افزایی و توجه به سلامت زنان روستایی و عشایری معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گفت: توجه به سلامت زنان روستایی و عشایری و توان‌افزایی آنان در برنامه‌ها و سیاستگذاری‌ها بسیار مهم است

معصومه ابتکار در نشست با رئیس سازمان امور عشایر، مدیران حوزه زنان وزارتخانه‌ها و جمعی از زنان عشایری و روستایی کارآفرین کشور به مناسبت روز ملی زنان روستایی و عشایری در محل ریاست جمهوری، با اشاره به مولفه های عدالت جنسیتی، اظهار داشت: یکی از مؤلفه‌های مهم در عدالت جنسیتی، توجه به موضوع سلامت و آموزش و موضوع دختران بازمانده از تحصیل است که یکی از تکالیف ما در برنامه ششم توسعه نیز همین است.

وی با بیان این که نگاه جامع به توسعه روستایی و عشایری، مباحث اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی و زیست محیطی را در کنار هم می‌بیند، افزود: موضوع محیط زیست روستا از اهمیت زیادی برخوردار است و در این راستا طرح تولید محصولات استاندارد می‌تواند به ارتقاء سطح سلامت و مخصوصاً امنیت غذایی در روستاها کمک کند که خوشبختانه خانم ها در این زمینه پیشگام شده اند.

ابتکار اظهار داشت: رئیس جمهور در ابتدای برنامه هایشان به موضوع روستا و عشایر و سرمایه گذاری برای ایجاد تحول و اشتغال روستائی و عشایری توجه خیلی جدی ای داشتند و خدا را شاکر هستیم که ما امروز نتیجه این توجه را می بینیم.

وی ادامه داد: البته هنوز مشکلات و کمبودهای زیادی وجود دارد اما تغییرات و پیشرفت ها مشهود و بسیار امیدبخش است.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور با اشاره به اینکه توان افزایی سازمان های مردم نهاد در حوزه های مختلف از جمله در بحث روستا بسیار اهمیت دارد، افزود: سازمان های مردم نهاد توانمندی این را دارند که در ابعاد سیاست گذاری، جلب مشارکت و دیدبانی نقش آفرینی کنند و خوشبختانه در این زمینه گام های خوبی برداشته شده است.

ابتکار با اظهار امیدواری برای توسعه صندوق های خرد محلی زنان، گفت: امروز اتفاق بسیار خوبی رخ داد و حدود یکهزار صندوق خرد محلی جدید با همکاری صندوق کارآفرینی امید تصویب و نهایی شد که طرح چهار جانبۀ ما نیز به توان‌افزایی این صندوق‌ها کمک خواهد کرد.

وی اضافه کرد: در بحث تعاونی‌های زنان روستایی بسیار امیدوار هستیم که بتوانیم گام‌های مؤثری را در جهت توان‌افزایی آنان برداریم.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار