اختصاص بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال برای تکمیل ساخت بنادر صیادی خوزستان

تاریخ انتشار: دوشنبه 29 مهر 1398 | 09:07 ق.ظ
اختصاص بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال برای تکمیل ساخت بنادر صیادی خوزستان معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران گفت: بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار در سال جاری برای تکمیل ساخت بنادر صیادی استان خوزستان اختصاص یافت.
به گزارش کشاورزی پرس، نبی اله خون میرزایی در جلسه شورای هماهنگی ادارات کل شیلات استان های ساحلی کشور که به میزبانی اداره کل شیلات خوزستان در اهواز برگزار شد اظهار کرد : یکی ‌از مشکلات استان خوزستان ناتمام ماندن ساخت  بنادر صیادی بحرکان هندیجان ، ابوخصیر شادگان و آبادان بود که سال های گذشته روند احداث آنها کمی طولانی تر شد .
دکتر خون میرزایی، با اشاره به اینکه سال گذشته هم ۲۴ میلیارد ریال اعتبار  برای تکمیل این پروژه‌های ملی اختصاص یافت تصریح کرد: امیدواریم با ادامه تخصیص اعتبارات در طی سال‌، بتوانیم شتابی در احداث بنادر صیادی خوزستان بدهیم .
این مقام مسئول گفت : اگرچه سال گذشته با دو چالش خشکسالی شدید در استان‌های جنوبی و سیل در ماه‌های پایانی سال و آغاز سال ۹۸ مواجه بودیم که خسارت سنگینی  به آبزی‌ پروری وارد کرد و باعث شد بخشی از تولیدات ما در حوزه آبزی پروری از برنامه عقب بماند ؛ اما  در مجموع سال گذشته عملکرد شیلات در حوزه صید و صیادی، مصرف سرانه آبزیان، صادرات، پرورش میگو و تراز تجاری حتی از برنامه امسال جلوتر بوده است.
دکترخون میرزایی در خصوص چشم انداز تولید گفت: سال گذشته کل تولیدات شیلات‌ کشور یک میلیون‌ و ۲۶۲ هزار تن بود که در مقایسه با سال آغازین‌ انقلاب حدود ۴۰ برابر افزایش داشت. با توجه به طراحی برنامه‌هایی با تاب‌آوری اقتصادی در سازمان شیلات و روند بهتر منابع  آبی کشور امیدواریم ضمن داشتن همین شتاب تولید، جلوتر از برنامه پیش برویم تا به اهداف مورد نظر سازمان شیلات دست یابیم.
وی افزود : با توجه به ظرفیت‌های خوب استان خوزستان در زمینه آبزی پروری که از استان های پیشتاز بوده، به یقین این استان در تحقق تکالیف برنامه‌های شیلات نیز کمک چشمگیری به کشور خواهد کرد .
معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران، بازدید از ظرفیت‌های مختلف تکثیر‌، پرورش و منابع ژنتیکی آبزیان استان خوزستان را از دیگر برنامه‌های این سفر خواند و خاطر‌نشان کرد : کمک‌های فنی‌ اعتباری و مالی سازمان شیلات را هم در این بازدیدها خواهیم داشت .
وی افزود: یکی از مزایای این سفر شناخت ظرفیت‌های مختلف استان‌های هم‌جوار و استان‌های ساحلی کشور در صنعت شیلات است که می تواند نتیجه‌بخش باشد. هر کدام از استان ها می‌توانند توانمندی‌های خود در زمینه فنی و مشاوره را ارائه دهند و فرصتی برای هم‌افزایی وهمگرایی فکری مدیران و معاونین استان‌ها است .


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار