ابوفلاح قدر اعتماد کشاورزان را بداند!

سمیه غافلی
تاریخ انتشار: دوشنبه 6 آبان 1398 | 13:02 ب.ظ
ابوفلاح قدر اعتماد کشاورزان را بداند! ابوفلاح قدر اعتماد کشاورزان را بداند! انجمن صنفی کشاورزان استان خوزستان بعنوان بزرگترین تشکل صنفی بخش کشاورزی کشور با بیش از یکصد وشصت هزار عضو کشاورز که جمعیتی بیش از یک ملیون نفر را تحت پوشش قرار داده است، بدون شک سرمایه و فرصتی بزرگ برای صیانت از حقوق کشاورزان و حتی به نوعی کل […]

ابوفلاح قدر اعتماد کشاورزان را بداند!

انجمن صنفی کشاورزان استان خوزستان بعنوان بزرگترین تشکل صنفی بخش کشاورزی کشور با بیش از یکصد وشصت هزار عضو کشاورز که جمعیتی بیش از یک ملیون نفر را تحت پوشش قرار داده است، بدون شک سرمایه و فرصتی بزرگ برای صیانت از حقوق کشاورزان و حتی به نوعی کل مردم خوزستان می باشد.

اگر چه در دو دوره گذشته ریاست این مجموعه با مسعود اسدی بوده، اما وی در دوره اول باقدرت از منافع حداکثری کشاورزان خوزستان دفاع کرد. ازمخالفت های رادیکال با انتقال آب گرفته تا انتقادهای تند وگزنده به فاجعه سد گتوند تا عملکرد نامطلوب جهادنصر و سایر مشکلات کشاورزان.

حسب الظاهر، اقدامات وی به محبوبیت فزاینده او درجامعه کشاورزان استان خصوصا کشاورزان عشایر عرب منتهی شد وکار بجایی کشید که آنها به وی لقب (ابوفلاح)بدهند!

اما وی در دور دوم مدیریت خود بر بزرگترین تشکل صنفی کشور به نظر این رسانه ضعیف وبی رمق عمل نمود به گونه ای که دیگر نه از اعتراض به انتقال آب خبری بود ونه صحبتی از سد گتوند و سرنوشت کشاورزان سیل زده شنیده میشد!

تا اینکه کار به جایی کشیده شد که به گواه خبرنگاران حاضر درجلسات استانداری وسازمان جهاد کشاورزی آقایان برای دفاع از حقوق کشاورزان زحمت حضور دراین جلسات را هم متقبل نمیشدند و در جلسات همیشه غایب بودند.

اما به هرحال مجاهدت های گذشته ابوفلاح و یا رفتارهای پوپولیستی وی درکنار وفا و صمیمیت کشاورزان خصوصا غیرت کشاورزان عرب خوزستان باعث شد، وی در انتخابات سومین دوره مجمع امورصنفی با اکثریتی حیرت برانگیز منتخب اول کشاورزان استان شود!

در هر روی، سخنی با ابوفلاح و آن اینکه کشاورزان خوزستان در سخت ترین شرایط تاریخ خود هستند، سیل بهار امسال کشاورزان سیل زده را به خاک سیاه نشانده و خسارات بسیاری از کشاورزان پرداخت نشده است!

سیل بندهای بسیاری ازمناطق ترمیم نشده وهرگونه بالا آمدن آب به فاجعه ای منتهی خواهد شد.

محصول برنج کشاورزان در خطر کاهش شدید قیمت به علت افزایش شدید سطح کشت قرار دارد.

در حالیکه هم اکنون برداشت این محصول کشاورزی شروع شده اما دلالان برای اینکه عرضه بیشتر شود تا بتوانند مفت خری کنند محصول شلتوک کشاورزان را نمیخرند!

سد گتوند همچنان درحال شور کردن اراضی زیردست خصوصا جنوب خوزستان است.

پروژه های انتقال آب علنی وبا سرعت درحال اجرا و پیگیریست!

و هزاران مصیبت و کوتاهی و سهل انگاری بر سر کشاورزان مظلوم آوار شده است تا کمر این قشر از جامعه بیش از این خم شود!

از این رو در چنین شرایطی کشاورزان بار دیگر شما را انتخاب کردند که ازحقوقشان دفاع کنید.

خصوصا آن دسته از کشاورزانی که به شما لقب ابوفلاح رادادند و به اجماع به شما رای دادند و نشان دادند قومگرایی در قاموس آنان جایگاهی ندارد.

شایسته است که شما نیز قدراین همه لطف واعتماد کشاورزن را بدانید و همه توان خود را درطبق اخلاص بگذارید و تمام قد و بدون حساب سود و زیانهای مادی ومعنوی ادای دین کنید.

بدانید که هرگونه کوتاهی وکم فروشی در حق این کشاورزان مصداق بارز خیانت در امانت است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار