اولویت شیلات افزایش صادرات است

تاریخ انتشار: پنجشنبه 16 آبان 1398 | 21:06 ب.ظ
اولویت شیلات افزایش صادرات است رئیس سازمان شیلات ایران اولویت شیلات در سالجاری را افزایش صادرات عنوان کرد و گفت: پارسال بیش از ۱۷۰ هزار تن محصولات شیلات به ارزش ۵۲۵ میلیون دلار از کشور صادر شد که این رقم امسال افزایش چشمگیری خواهدداشت. نبی الله خون میرزایی پنجشنبه در نشست بررسی مشکلات شیلات آبادان در محل فرمانداری این شهرستان […]

رئیس سازمان شیلات ایران اولویت شیلات در سالجاری را افزایش صادرات عنوان کرد و گفت: پارسال بیش از ۱۷۰ هزار تن محصولات شیلات به ارزش ۵۲۵ میلیون دلار از کشور صادر شد که این رقم امسال افزایش چشمگیری خواهدداشت.

نبی الله خون میرزایی پنجشنبه در نشست بررسی مشکلات شیلات آبادان در محل فرمانداری این شهرستان اظهار داشت: صادرات آبزیان در سال گذشته بیش از برنامه پیش بینی بود و از تراز تجاری ۴۷۵ میلیون دلار گذر کرده و به رقم ۵۲۵ میلیون دلار رسید.

وی افزود: با توجه به ظرفیت تولید در کشور پیش بینی می شود امسال میزان صادرات شیلات از کشور افزایش چشمگیری داشته باشد.

رئیس سازمان شیلات ایران گفت: بازاریابی جدیدی در کشور صورت گرفته و با توجه به پیوستن ایران به اتحادیه اوراسیا و تسهیلات صورت گرفته در این زمینه  بازار جدیدی برای فرآورده های شیلات ایران به وجود آمده است.

خون میرزایی با اشاره به رفع محدودیت های صادراتی آبزیان به کشور چین تصریح کرد: موانع صادرات آبزیان به کشور چین که قبلا وجود داشت در سفر وزیر جهاد کشاورزی به این کشور رفع شد و اکنون محدودیتی برای صادرات آبزیان به این کشور نداریم اما شرایط برای تامین همه تقاضای چینی ها به دلیل بالا بودن حجم آن سخت است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی منابع دریایی را سرمایه هایی برای آیندگان دانست و  گفت: سازمان شیلات کشور برای کاهش برداشت از نظر باز تولید و بازپروری ظرفیت ها به منظور استفاده نسل های آینده تلاش خواهد کرد.

خون میرزایی با اشاره به لزوم رعایت میزان صید و جلوگیری از هرگونه صید بی رویه و غیر مجاز در راستای کاهش آسیب به زیستگاه های آبزیان تاکید کرد و گفت: باید علاوه بر جلوگیری از هرگونه آسیب، در راستای محافظت و حراست از اکوسیستم دریا و تالاب به دلیل ابعاد اجتماعی ، اقتصادی ، اشتغال و افزایش تولید جامعه صیادی اهتمام بیشتری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه ضعیف شدن سبد صیادی و گردش مالی خانوده صیادان پیامدهای اجتماعی به دنبال دارد، تصریح کرد: آینده اشتغال جامعه صیادی یکی از مهمترین دغدغه های سازمان شیلات است و در صورت عدم اصلاح روش ها و عدم بازسازی ذخائر به اندازه برداشت و مدیریت منابع ، وضعیت معیشت جامعه صیادی به خطر می افتد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به صید ترال در ایران گفت: صید ترال برای بعضی از گونه ها قابل اجراست و در ستون های مختلف آب بعضی از صیدهای ترال صورت می گیرد، صید ترال سطحی برای صید ماهیان ریز، صید سطح میانی آب برای صید فانوس ماهیان و ترال کف برای صید میگو انجام می شود.

خون میرزایی تصریح کرد: ظرفیت آبزی پروری در استان خوزستان مناسب است و با توجه به تجربه سال های اخیر گونه های جدیدی مانند شانک و زبیدی تولید شده است که بسیار موفق بوده و سه سال متوالی تولید تجاری و ظرفیت جدیدی در این استان را تعریف کرده است.

رئیس سازمان شیلات ایران با اشاره به اختصاص پنج برابری اعتبار برای احداث اسکله صیادی در آبادان گفت: ۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای احداث اسکله صیادی شهرستان آبادان اختصاص یافت، با تخصیص این اعتبار روند ساخت این اسلکه شتاب می گیرد.

وی افزود: امسال به این اسکله پنج برابر سال گذشته اعتبار تخصیص یافت ولی انتظار می رود بر اساس پیش نویس تفاهم نامه ،سازمان منطقه آزاد اروند به تعهد خود عمل کند که البته این کمک ها تاکنون از سوی سازمان منطقه آزاد اروند تامین نشده است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار