با موافقت رئیس سازمان شیلات کشور؛ اداره کل شیلات منطقه آزاد اروند ایجاد می شود

تاریخ انتشار: جمعه 17 آبان 1398 | 14:40 ب.ظ
با موافقت رئیس سازمان شیلات کشور؛ اداره کل شیلات منطقه آزاد اروند ایجاد می شود فرماندار ویژه شهرستان آبادان گفت: با موافقت رئیس سازمان شیلات کشور اداره کل شیلات منطقه آزاد اروند ایجاد می شود.
به گزارش خبرنگار، سید زین العابدین موسوی در جلسه بررسی مشکلات حوزه صید، صیادی و آبزی پروری شهرستان آبادان که با حضور رئیس کل شیلات کشور در محل سرسرای اجتماعات فرمانداری ویژه شهرستان آبادان برگزار شد، با بیان اینکه امید می رود تا در مقام پاسخگویی در خدمت رسانه ها باشیم، اظهار کرد: امیدواریم تا خروجی این جلسه منجر به حل مشکلات صیادان منطقه شود و بتوانیم حضور رئیس کل شیلات کشور را به نفع جامعه صیادی ترجمه کنیم.

وی خطاب به رئیس کل شیات کشور افزود: سوای از اسکله که باید در سطح شهرستان برای انجام خوب و درست صید و صیادی از آن برخوردار باشیم، انتظار داریم با حضورتان مشکلات برای یک بار هم که شده به طور اساسی پیگیری و حل و فصل شود.

فرماندار ویژه شهرستان آبادان با بیان اینکه صیادان در شهرستان آبادان برای انجام فعالیت هایشان نیاز به پروانه دارند، تصریح کرد: اگرچه تعدادی زیادی از صیادان دارای این مجوزند اما باز هم تعداد زیادی از داشتن آن بی بهره اند، صیادان سال های زیادی است که برای امرار معاش شان به این امر مشغولند و لذا انتظار می رود دستور دهید تا این مشکل (پروانه صیادی) حل شود و دیگر صیاد بدون پروانه صید در منطقه نداشته باشیم.

موسوی با اشاره به اینکه اتحادیه های ما در بحث صیادی مسائل و مشکلاتی دارند، یادآور شد: در جلسه ای که با حضور استاندار خوزستان داشتیم با اجازه ایشان ۳۵۰ مجوز برای مدت ۳ سال (توسط شورای تامین استان) برای صیادان شهرستان آبادان در نظر گرفته شد و در حال حاضر نیز ۱۰۰ صیاد بدون پروانه صید داریم و این زیبنده آبادان نیست، تعداد ثبت نامی های بیش از ۴۰۰ نفر است و به طور حتم اگر امکانات و ظرفیت ها بیشتر شود باز هم این تقاضا را با توجه به گسترش اسکله ها خواهیم داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قرار گرفتن لنج ها و شناورها در پارکینگ در چندین ردیف آن هم در فضایی که گنجایش ندارد، گفت: برای شهرستان آبادان که صیادی در آن حرف اول را می زند این وضعیت چندان مناسب نیست، این وضعیت سبب آزار و اذیت صیادان می شود، آنها به جای آنکه عرصه دریا را انتخاب کنند در حاشیه این کار را انجام می دهند، در عراق علاوه بر اینکه خودشان کار را انجام می دهند، پیمانکار گرفته اند و لایروبی می کنند.

وی افزود: با توجه به وضعیت آبادان در مبحث صیادی باید مسائل اش به سطح پیگیری جدی برسد تا شاهد کوچ صیادان به نقاط دیگر نباشیم.

وی اظهار کرد: رودهایی که از آنها استفاده می کردند، پر از گل و لای شده و به سبب  لایروبی نشدن، شناورها به اجبار تنها در یک یا دو رود رفت و آمد می کنند.

فرماندار ویژه شهرستان آبادان با تاکید بر اینکه در بحث کشاورزی و نخیلات مشکل داریم، تصریح کرد: ۲ میلیون نخل خشک شده اند و از زمان جنگ تاکنون هیچ جایگزینی برایشان انتخاب نشده و هزاران هکتار نخستان را در اروندکنار از دست دادیم.

موسوی یادآور شد: متاسفانه به سبب تامین نشدن اعتبارات در بحث کشاورزی و شیلات در شهرستان مشکلات زیادی داریم، به رغم تلاش سه نماینده و دولت برای آنکه کاری برای این شهرستان انجام شود اما ما هنوز با ابتدایی ترین مسائل مرتبط با شیلات و کشاورزی درگیر هستیم.

وی گفت: این شهرستان در بحث آبزی پروری ماهیان شور، مَطلع کار است که امید می رود در این باره نیز همراهی، کمک و توجه شود.

وی با بیان اینکه ظرفیت ایجاد اداره کل شیلات در منطقه آزاد اروند وجود دارد، افزود:  طبق قانون مناطق آزاد سازمان هایی که در این گونه مناطق فعالیت دارند، باید به اداره کل تبدیل شوند که در این زمینه نیز مواردی همچون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل ورزش و جوانان و چند مورد دیگر را نیز داریم؛ لذا با توجه به میزان فعالیت و ظرفیت موجود منطقه، اداره کل منطقه آزاد اروند ( به صورت مستقل از استان) ایجاد شود.

منبع:مهر


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار