امام جمعه اهواز: بسترهای لازم جهت صادرات برنج فراهم شود

تاریخ انتشار: شنبه 18 آبان 1398 | 09:51 ق.ظ
امام جمعه اهواز: بسترهای لازم جهت صادرات برنج فراهم شود امام جمعه اهواز با بیان اینکه درخواست می کنم پیش از ایجاد فاجعه، برای برداشت برنج در استان برنامه ریزی شود، گفت: باید بسترهای لازم جهت صادرات برنج فراهم شود و دولت سریعا برنامه ریزی کند. حجت الاسلام و المسلمین عبدالنبی موسوی فرد در خطبه های نماز جمعه امروز (۱۷ آبان) اهواز، اظهار کرد: درباره […]

امام جمعه اهواز با بیان اینکه درخواست می کنم پیش از ایجاد فاجعه، برای برداشت برنج در استان برنامه ریزی شود، گفت: باید بسترهای لازم جهت صادرات برنج فراهم شود و دولت سریعا برنامه ریزی کند.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالنبی موسوی فرد در خطبه های نماز جمعه امروز (۱۷ آبان) اهواز، اظهار کرد: درباره دنیا سه عنوان مهم وجود دارد که هفته گذشته برخی از آن ها بیان شد؛ اولین عنوان خود دنیا است، عنوان دوم حیات دنیا و سومین عنوان حب دنیا است. در خصوص دنیا دو دسته آیات و روایات وجود دارند؛ دسته اول مذمت کردن دنیا است. در روایات آمده است که دنیا محل خسران، مزرعه و کانون شرارت است.

وی افزود: در دسته دوم آیات و روایات دنیا را ستایش کرده اند، دلیل ستایش دنیا این است که در عالمان دنیا هیج شری دیده نمی شود و وجود آن ها سراسر خیر است. دنیا خیر محض است و اگر در آن شر وجود دارد به دلیل نقص و نیستی ها است. انسان چون علم ندارد باعث ایجاد شر می شود. از نگاه اهل معرفت، دنیا پرورشگاه، مدرسه و دانشگاه است. دنیا مانند کلاس درس است و اگر کسی در کلاس درس بازی گوشی کند و سر به هوا باشد، نمی تواند به هدف اصلی دست یابد.

به گزارش ایسنا، امام جمعه اهواز ادامه داد: روایتی از امام علی (ع) در مذمت خود دنیا و نه حیات یا حب دنیا بیان شده است که مورد نکوهش قرار گرفته است و دلیل آن تلذذ بیش از حد از دنیا است. جسم برای برای بهره وری از  لذات دنیا است اما اصراف در لذت بردن مورد نکوهش قرار گرفته است و لذت بردن بدون حد و مرز مذمت شده است.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد در خطبه دوم نماز جمعه بیان کرد: باید از واردات کالاهایی که در داخل تولید می شوند جلوگیری کرد. جوانان عزیز باید توجه کنند که باید مطالبه گری کرد همانگونه که کارگران هفت تپه مطالبه گری کردند.

وی ادامه داد: درخواست می کنم پیش از ایجاد فاجعه برای برداشت برنج در استان برنامه ریزی کرد، فردا دیر است و باید اقدام کرد. باید جهادی کار کرد و مشکلات مردم را حل کرد. باید بسترهای لازم جهت صادرات برنج فراهم شود و دولت سریعا برنامه ریزی کند. کمیته برنامه ریزی محصولات کشاورزی باید به وظایف خود عمل کند تا مردم شاهد سرگردانی در برداشت محصول برنج نشوند.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین عبدالنبی موسوی فرد گفت: برای جلوگیری از خسارت به برنج کاران خود مردم باید تلاش کنند از محصول ایرانی و از برنج داخلی خریداری کنند. همچنین ادارات دولتی به ویژه نیروهای مسلح تلاش کنند که از برنج داخلی استفاده و دست دلال های سودجو را کوتاه کنند. باید تلاش کنیم از محصولات داخلی استفاده کنیم تا تولید در همه عرصه رونق یابد.

امام جمعه اهواز بیان کرد: در آستانه بارندگی های شدید قرار داریم که البته امکان دارد سیل رخ ندهد اما باید آمادگی برای وقوع سیل را داشته باشیم.

وی در پایان گفت: جهش قیمت‌ها در کالاهای ضروری و خودرو باعث آسیب دیدن قشر ضعیف جامعه می شود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار