مشکلات کشاورزی خوزستان به دلیل نبود برنامه است

تاریخ انتشار: شنبه 18 آبان 1398 | 11:41 ق.ظ
مشکلات کشاورزی خوزستان به دلیل نبود برنامه است نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: اینکه در یک سال برخی محصولات کشاورزی به قدری در بازار فراوان است که محصول کشاورز روی زمین می‌ماند و در سال دیگر همان محصول کمیاب می‌شود، نشان‌دهنده نبود برنامه‌ریزی توسط مسئولان مربوطه است.

حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالنبی موسوی فرد روز سه‌شنبه در آیین نماز وحدت در شهرستان شوشتر با اشاره به مشکلات برنج کاران خوزستان افزود: مسئولان برای مدیریت بخش کشاورزی خوزستان برنامه داشته باشند تا کشاورزان بتوانند محصول خود را با قیمت مناسب به بازار عرضه کنند.

وی گفت:اگر مسئولان تلاش کرده و برنامه‌ریزی لازم را انجام دهند مثلا وارد کردن برنج را کم کنند یا به حد نیاز وارد کنند کشاورزان ما با مشکلات امروزه روبه رو نمی‌شوند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان ادامه داد: مشخص کردن نرخ تضمینی یا توافقی ، ایجاد انبار ذخیره برنج و کوتاه کردن دست دلالان، اقداماتی است که نیاز است مسئولان انجام دهند تا کشاورزان هنگام برداشت محصول برنج دغدغه نداشته باشند.

حدود ۲۱۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی خوزستان امسال به کشت شلتوک اختصاص یافته در حالی که این رقم در سال پیش از آن حدود ۷۶ هزار تن بود. سه برابر شدن سطح زیر کشت شلتوک در خوزستان موجب سوء استفاده دلالان و خرید دسترنج کشاورزان به قیمت پایین را موجب شده است.

امام جمعه اهواز در ادامه با اشاره به مشکلات مناطق سیل زده شعیبیه نیز گفت: برخی راه های روستایی این بخش در سیلاب ۹۵ و ۹۸تخریب شدند و هم اکنون تردد به سختی از آنها انجام می‌شود.

وی افزود: خسارت های بخش کشاورزی به ویژه گندمکاران مناطق سیل‌زده نیز هنوز به طور کامل پرداخت نشده و این یکی از مطالبه‌های جدی کشاورزان است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار