استفاده از روش های نوین مدیریت آلودگی خاک در مناطق نفت‌خیز جنوب

تاریخ انتشار: یکشنبه 24 آذر 1398 | 10:52 ق.ظ
استفاده از روش های نوین مدیریت آلودگی خاک در مناطق نفت‌خیز جنوب استفاده از روش های نوین مدیریت آلودگی خاک در مناطق نفت‌خیز جنوب رئیس ایمنی، بهداشت محیط زیست و پدافند غیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب از بکارگیری روش های نوین مدیریت آلودگی خاک در این شرکت خبر داد.  به گزارش روابط عمومی، مهندس محمدرضا نادری روز جمعه ۲۲ آذرماه در نشست خبری در نخستین روز […]

استفاده از روش های نوین مدیریت آلودگی خاک در مناطق نفت‌خیز جنوب

رئیس ایمنی، بهداشت محیط زیست و پدافند غیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب از بکارگیری روش های نوین مدیریت آلودگی خاک در این شرکت خبر داد.

 به گزارش روابط عمومی، مهندس محمدرضا نادری روز جمعه ۲۲ آذرماه در نشست خبری در نخستین روز برگزاری یازدهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت و هفدهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات حفاری، به تشریح فعالیت های زیست‏‌محیطی این شرکت پرداخت.

وی با تاکید بر ضرورت پیشگیری از آلودگی خاک در مناطق عملیاتی گفت: آلودگی خاک در پاره‌ای از اوقات به دلیل بالابودن سطح ایستایی سبب آلودگی منابع آب زیرزمینی می‌شود که بر این اساس شرکت ملی نفت‌خیز جنوب مسائل مربوط به آلودگی خاک ناشی از نشت‌های احتمالی خطوط لوله فرسوده و عملیاتی را پیگیری می‌کند.

نادری افزود: با توجه به ابلاغ قانون حفاظت خاک درصدد هستیم با استفاده از خدمات شرکت‌های فعال در زمینه پاکسازی خاک، روش‌های مختلف حرارتی، فیزیکی، شیمیایی و به‌خصوص زیستی را به‌کار بریم.

وی لجن‌های نفتی را عنوان یکی از عوامل آلوده‌کننده برشمرد و اظهار داشت: هم‌اکنون این لجن‌های نفتی طی فرآیند مزایده به کارخانه های فرآوری ارسال و از آنها برای تهیه حلال‌های آلی، پوشش‌های عایق و… استفاده می‌شود.

 رئیس ایمنی، بهداشت محیط زیست و پدافند غیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در خصوص اقدامات این شرکت در حوزه پیشگیری از آلودگی هوا توضیح داد: مزایده فروش گازهای همراه چهار واحد بهره‌برداری شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در دستور کار است و به این منظور هم‌اکنون با دو شرکت سرمایه‌گذار در حال مذاکره هستیم.

 وی ادامه داد: پروژه کاهش گازسوزی از طریق تغییرات در سیستم‌های ESD، DCS و PLC، مشارکت در راه‌اندازی پروژه فاز ۲ آماک و پروژه احداث سامانه مشعل‌های بدون دود اهواز بنگستان از جمله راهکارهای شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب به‌منظور کاهش نسبی آلودگی ناشی از سوزاندن گازهای همراه نفت بوده است.

مهندس نادری همچنین از پروژه‌های مرتبط با جلوگیری از سوزاندن گازهای همراه در مناطق اهواز، آغاجاری، گچساران و گازهای ارسالی به مشعل در منطقه هفت شهیدان به عنوان راهکارهای بلندمدت در این زمینه نام برد و افزود: این پروژه‌ها از طریق منابع مالی داخلی در حال پیگیری است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار