جمع‌آوری ۹۵ درصد  گازهای همراه در شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون

تاریخ انتشار: یکشنبه 24 آذر 1398 | 10:54 ق.ظ
جمع‌آوری ۹۵ درصد  گازهای همراه در شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون جمع‌آوری ۹۵ درصد  گازهای همراه در شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون از جمع‌آوری ۹۵ درصد گازهای همراه در این شرکت خبر داد و گفت: بیش از یک میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در این زمینه انجام شده است. به گزارش روابط عمومی، مهندس غلامرضا مفیدی روز جمعه ۲۲ […]

جمع‌آوری ۹۵ درصد  گازهای همراه در شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون از جمع‌آوری ۹۵ درصد گازهای همراه در این شرکت خبر داد و گفت: بیش از یک میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در این زمینه انجام شده است.

به گزارش روابط عمومی، مهندس غلامرضا مفیدی روز جمعه ۲۲ آذرماه در نشست خبری در نخستین روز یازدهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت و هفدهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات حفاری به بیان فعالیت ها و دستاوردهای این شرکت پرداخت.

به گزارش روابط عمومی، مهندس مفیدی ضمن ابراز خرسندی از تعامل موجود بین صنعت نفت و بخش خصوصی به ویژه در حوزه ساخت داخل گفت:خوشبختانه موفق شدیم ۵۰۰ قلم کالا اعم از قطعات ماشین‌آلات فرآیندی، پمپ‌، کمپرسور و نوک مشعل‌ها را با هزینه ای حدود ۵۴ میلیارد ریال با بهره جویی از توان تامین‌کنندگان و سازندگان داخلی بومی سازی کنیم.

وی با بیان اینکه بیش از یک میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در زمینه جمع آوری آلاینده های گازی موجب شد که ۹۵ درصد این آلاینده ها تاکنون جمع آوری گردد، به تزریق پساب های نمک زدایی اشاره کرد و اذعان داشت: روزانه ۸۰ هزار بشکه پساب در چاه های دفعی تزریق می شود و در کل توانستیم در سال ۹۸، حدود ۲۰ میلیون بشکه تزریق پساب را محقق سازیم.

مهندس مفیدی در پاسخ به این پرسش که شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون در زمینه نفت سوزی چه راهبردی را در پیش گرفته، یادآور شد: با ساخت و توسعه دستگاه فرآورش سیار نفت یا MOT، طی سالیان اخیر، نفت‌سوزی در حوزه ی عملیاتی شرکت به صفر رسیده است

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون با اشاره به این موضوع که ۳۰ پروژه زیست محیطی با اعتبار حدود ۸هزار میلیارد ریال در حوزه این شرکت در حال اجراست، اظهار داشت : اجرای فرآیند بهسوزی مشعل‌ها منتج به دستیابی به دانش فنی بهسوزی در مناطق نفت‌خیز جنوب گردیده و در حال حاضر روزانه از سوزانده شدن حدود ۲۰ میلیون فوت‌مکعب گاز در واحدهای بهره‌برداری شماره ۲ و ۳ اهواز جلوگیری می شود.

مهندس مفیدی پروژه کنترل ریزگردهای کانون جنوب شرق اهواز را از پروژه‌های مشارکتی با سازمان منابع طبیعی برشمرد و گفت: بر اساس این طرح و با اعتباری بیش از ۴۵۰ میلیارد ریال، به مدت ۳ سال، ۳ هزار هکتار از اراضی درختکاری خواهند شد.

وی حمایت از تولید و بازار داخلی را از اولویت های اصلی تامین ملزومات فنی، عملیاتی و اداری شرکت دانست و اذعان داشت: از سال ۹۷ تا کنون ، حدود ۵۰ میلیارد تومان خرید داخلی داشتیم و بیش از ۵۰ میلیارد تومان درخواست خرید نیز داریم که تاثیر شگرفی بر بومی‌سازی قطعات و اشتغال داشته است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون در پایان به اقدامات این شرکت در راستای عمل به مسئولیت های اجتماعی پرداخت و افزود: علاوه بر احداث و بهسازی مدرسه، مساجد، حسینیه، ورزشگاه، مراکز آموزشی و درمانی، روزانه ۱۰۰ هزار لیتر آب شرب به‌وسیله تانکر برای استفاده مردم شریف روستاهای غیزانیه ارسال می گردد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار