کشاورزی قراردادی برای مدیریت بازار در دستور کار قرار می‌گیرد

تاریخ انتشار: دوشنبه 2 دی 1398 | 10:01 ق.ظ
کشاورزی قراردادی برای مدیریت بازار در دستور کار قرار می‌گیرد سرپرست وزارت جهاد کشاورزی گفت: بخش بازار کشاورزی تقاضامحور است و روش بهینه مدیریت آن کشاورزی قراردادی است زیرا هر تولیدی که بر اساس تقاضا نباشد، محکوم به زیان است.

به گزارش کشاورزی پرس،به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، عباس کشاورز در نشست با مدیران سازمان مرکزی تعاون روستایی و مدیران عامل اتحادیه‌های شبکه تعاونی‌های روستایی و تشکل‌های ملی کشاورزی، با بیان این که کشاورزی ما با اقتصاد غریبه است، اظهار داشت: توسعه از کانال ایجاد سرمایه عبور می‌کند و ایجاد سرمایه در هیچ جا در دست دولت نیست، بنابراین آنچه که نمی‌تواند از کشاورزی ما تفکیک شود سیاست‌های اقتصادی است.

وی با بیان این که مدیریت یکی از ارکان مهم تولید است، افزود: در این راستا سازمان مرکزی تعاون روستایی، نماد کل تولید کشور است.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی با تأکید بر ایجاد و سازماندهی خدمات فنی برای کشاورزان اظهار داشت: باید موجبات خدمات برای کشاورزان ضعیف فراهم و نارسایی‌های اعضا مرتفع شود.

به گفته وی، فعالیت‌های کشاورزان اگرچه عمومی است ولی در مواردی تخصصی نیز هست، یک عده در زعفران و برخی روی کشمش و پنبه فعالیت دارند، هر کدام از اینها نیاز به یک تعاونی تخصصی و خاص خود دارند که ساماندهی این گروه‌ها با سازمان مرکزی تعاون روستایی است.

کشاورز در خصوص ضرورت تشکیل سازمان تعاون روستایی بیان داشت: با بررسی سابقه تشکل‌ها متوجه می‌شویم بعد از اصلاحات اراضی مدیریت در کشاورزی حذف شد، بنابراین سیستم به این فکر افتاد که برای مدیریت تولید، جانشین انتخاب کند به همین دلیل شرکت‌های تعاونی و اتحادیه‌ها تشکیل و اساسنامه سازمان مرکزی تعاون روستایی نیز تدوین شد .

وی یادآور شد: توسعه کشاورزی اروپا نیز از تعاونی‌ها است و کشاورزان برای ساده‌ترین کار خود از ظرفیت تعاونی‌ها استفاده می‌کنند.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی بر تشکیل یک شبکه اطلاع‌رسانی در سازمان تاکید کرد و گفت: این شبکه اطلاع‌رسانی از یک طرف باید میزان کشت و تولید را رصد کند و از طرف دیگر به کشاورزان بگوید سهم شما از این میزان کشت و تولید چقدر است.

وی ادامه داد: برای افزایش تولید در کشور باید به دنبال تقویت بنیه مالی اعضای تعاونی‌ها با ایجاد امکانات و روش‌های مناسب باشیم.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران نیز در این نشست گفت: شأن ایجابی این جلسه ناظر بر این است که تشکل‌های سازمان در این برهه زمانی حساس و تاریخی باید تحت یک سیاست مدیریتی واحد قرار گرفته و حال این مدیریت بر عهده شخصیتی است که ۴۰ سال در فراز و نشیب‌های کشاورزی کشور فعالیت کرده است.

حسین شیرزاد افزود: این فعالیت‌های جدید و نوآورانه می‌تواند نویدبخش روزهای خوش بخش کشاورزی کشور در آینده باشد.

در ادامه قائم‌مقام خانه کشاورز کشور نیز گفت: در ارتباط با اهمیت جایگاه کشاورزی، استنباط خانه کشاورز این است که مهندس کشاورز در ارتباط با تخصص‌هایی که در کشاورزی دارند بهترین گزینه برای تصدی پست وزیر جهاد کشاورزی و حل مسائل کشاورزان است.

بیابانی اظهار امیدواری کرد همه گروه‌های وابسته کشاورزی که تفکر کشاورزان را رهبری می‌کنند از این ظرفیت نهایت بهره‌برداری را کنند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار