اقدام موثر شهرداری اهواز در کاهش ترافیک آغاز عملیات اجرایی بزرگترین پروژه عمرانی کلانشهر اهواز/تقاطع چند سطحی میدان دانشگاه کلنگ زنی می شود

تاریخ انتشار: چهارشنبه 11 دی 1398 | 09:22 ق.ظ
اقدام موثر شهرداری اهواز در کاهش ترافیک آغاز عملیات اجرایی بزرگترین پروژه عمرانی کلانشهر اهواز/تقاطع چند سطحی میدان دانشگاه کلنگ زنی می شود اقدام موثر شهرداری اهواز در کاهش ترافیک آغاز عملیات اجرایی بزرگترین پروژه عمرانی کلانشهر اهواز/تقاطع چند سطحی میدان دانشگاه کلنگ زنی می شود عملیات اجرایی بزرگترین پروژه شهری کلانشهر اهواز با عنوان”تقاطع چند سطحی میدان دانشگاه” قرار است روز پنجشنبه آغاز شود. پروژه‌ای که با توجه به وجود گره های ترافیکی و طولانی بودن مسیر […]

عملیات اجرایی بزرگترین پروژه شهری کلانشهر اهواز با عنوان”تقاطع چند سطحی میدان دانشگاه” قرار است روز پنجشنبه آغاز شود. پروژه‌ای که با توجه به وجود گره های ترافیکی و طولانی بودن مسیر ها، یکی از نیازهای اساسی شهر اهواز در منطقه مذکور است.
از آنجایی که اجرای طرح‌های مسیرگشایی و احداث تقاطع ها و خیابان های جدید، راهکاری برای کاهش ترافیک شهری بوده و با توجه به گسترش بی رویه شهرنشینی و افزایش خودروهای شخصی در سال‌های اخیر در شهرهای بزرگ؛ شهروندان درگیر معضلات بسیار زیادی از جمله معضلات ترافیکی شده‌اند.
این افزایش جمعیت و افزایش خودروهای شخصی و حمل و نقل عمومی، شاهراه های ترافیکی درون شهری را با گره های متعددی در ساعات پیک ترافیک مواجه کرده است، موضوعی که افزایش راه های دسترسی، کمربندی های شهری و ایجاد تقاطع ها را در نقاط مختلف شهر به یک امر ضروری در اجرای طرح ها تبدیل کرده است.
کلانشهر اهواز هم در سال های اخیر در گیر و دار گره‌های ترافیکی، در مناطق مختلفی نیازمند اجرای طرح هایی با مزایای مسیرگشایی و کاهش ترافیک، کاهش مسیرها و در کنار آن ارتقاء سطح کیفی و منظر شهری است. حال آغاز عملیات اجرایی “پروژه تقاطع چند سطحی میدان دانشگاه” به عنوان بزرگترین پروژه‌ ی شهری از سوی شهرداری اهواز با همکاری قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء ، می‌تواند زمینه‌ساز یک تحول موثر در بهبود کیفیت ترافیک شهری شود.
این پروژه که دارای دو پل اصلی در راستای شمال_ جنوب( اتوبان گلستان_ امانیه) و دو پل چپ گرد (پل پنجم_ اتوبان گلستان) و (امانیه-پل پنجم) است، در مکانی احداث می شود که مسیر اصلی رفت و آمد شهروندان در خیابان پر تردد و گردشگرپذیر انوشه، دانشگاه های بزرگ استان همچون: (دانشگاه شهید چمران اهواز، پیام نور و دانشگاه آزاد اسلامی)، شرکت لوله سازی اهواز، بیمارستان گلستان و ادارات مهم استان است. دو تقاطع میدان دانشگاه و جمهوری تکمیل کننده یکی از دو کریدور ترافیکی مهم شهر اهواز هستند. همچنین این تقاطع باعث کاهش مسیر و کاهش مصرف سوخت وسایل نقلیه و همچنین بهبود ۵۰ درصدی ترافیک منطقه خواهد شد. همچنین باعث می‌شود ساختار میدان با تمام عملکردها حفظ شود و از سویی؛ کیفیت سیما و منظر شهری را ارتقا می‌دهد.
بر اساس این‌گزارش؛ در یک بررسی از مناطق مختلف شهر اهواز، به اهمیت بالای اجرای طرح های عمرانی خواهیم رسید ، حال که موسی شاعری پس از شش ماه حضور خود در شهرداری، پروژه ای در این سطح و با این اهمیت را کلنگ زنی می کند، در اصل نشان می دهد که با یک برنامه ریزی دقیق و بررسی نیازهای شهری در این راستا قدم برداشته و امیدواریم با آغاز عملیات اجرایی این پروژه بزرگ شهری، تسریع و تهسیل در اجرای آن نیز صورت گیرد تا شهروندان اهوازی بتوانند برای برون رفت از مشکلات ترافیکی از این اقدام عمرانی موثر و بزرگ شهرداری بهره ببرند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار