رئیس شورای صادرکنندگان دام؛

انباشت دام در واحد‌های دامداری عامل اصلی کاهش قیمت گوشت در بازار

تاریخ انتشار: سه شنبه 24 دی 1398 | 19:19 ب.ظ
انباشت دام در واحد‌های دامداری عامل اصلی کاهش قیمت گوشت در بازار منصور پوریان رئیس شورای صادرکنندگان دام کشور در گفت و گو با خبرنگار  با انتقاد از انباشت دام سنگین در واحد‌های دامداری اظهار کرد: در حال حاضر قیمت دام سنگین به دلیل انباشت دام در واحد‌های دامداری افت محسوسی داشته است که به همین خاطر وزارت جهاد کشاورزی پیشنهاداتی مبنی بر محدودیت واردات، خرید تضمینی […]
منصور پوریان رئیس شورای صادرکنندگان دام کشور در گفت و گو با خبرنگار  با انتقاد از انباشت دام سنگین در واحد‌های دامداری اظهار کرد: در حال حاضر قیمت دام سنگین به دلیل انباشت دام در واحد‌های دامداری افت محسوسی داشته است که به همین خاطر وزارت جهاد کشاورزی پیشنهاداتی مبنی بر محدودیت واردات، خرید تضمینی یا صادرات دام را به وزارت صنعت داده است.

رئیس شورای صادرکنندگان دام کشور افزود: هم‌اکنون در بخش گوساله با مازاد چشمگیر روبرو هستیم که این امر موجب شده دامداران در فروش دامشان با زیان روبرو شوند این در حالیست که برخی افراد نسبت به قیمت بالای گوشت در خرده‌فروشی‌ها انتقاداتی دارند.

وی درباره آخرین وضعیت انباشت دام در واحد‌های دامداری بیان کرد: سازمان دامپزشکی کشور طی یک ماه اخیر از انباشت ۱۴۰ هزار رأس دام در تهران خبر داد.

پوریان ادامه داد: زمانی که از انباشت دام در واحد‌های دامداری صحبت می‌کنیم باید به صورت تخصصی حرف بزنیم چراکه تمامی دام‌هایی که به مرز ۵۰۰ کیلو تا یک تن رسیده‌اند و هم‌اکنون به فروش نرفته‌اند باید جزء انباشت دام آن‌ها را محاسبه کرد.

به گفته رئیس شورای صادرکنندگان دام کشور بنابر آمار تعداد دام‌هایی که از مرز ۴۰۰ کیلو بالاتر رفتن به مرز ۵۰ درصد رسیده که این امر نشان می‌دهد دامداران با مشکلات متعددی روبرو هستند.

وی افزود: امسال بر خلاف سال گذشته به سبب شرایط مساعد مرتع و بارش نه تنها کمبودی از حیث تولید نداریم بلکه جمعیت دام سبک و سنگین به حدی رسیده که با مازاد دام روی دست دامداران روبرو هستیم.

این مقام مسئول قیمت هر کیلو دام سنگین درب دامداری را ۲۵ هزار تومان و دام سبک را ۳۵ هزار تومان اعلام کرد و گفت: در حال حاضر هر کیلو لاشه دام سنگین با نرخ ۵۰ تا ۵۳ هزار تومان و لاشه سبک ۷۰ هزار تومان در عمده فروشی‌ها به فروش می‌رسد که نسبت به ماه‌های اخیر افت چشمگیری داشته است.

روند نزولی قیمت دام در بازار ادامه دارد

پوریان از استمرار روند نزولی قیمت دام در بازار خبر داد و گفت: با وجود شرایط مساعد زایش دام سبک در فصل پاییز و ترافیک دام سنگین در واحد‌های دامداری وزارت جهاد کشاورزی به طور مداوم اخطار‌هایی مبنی بر خروج مقداری دام از کشور صادر می‌کند چراکه با نزدیک شدن به ایام پایانی سال و رسیدن تولید به اوج خود قیمت با روند نزولی در بازار روبرو می‌شود.

رئیس شورای صادرکنندگان دام کشور در پایان تصریح کرد: طی یک سال و نیم گذشته سازمان دامپزشکی با استقرار در کشتارگاه‌ها از کشتار دام سبک ماده و میش جلوگیری می‌کند که این امر در رشد ۱۲ تا ۱۵ درصدی پرواربندی دام تأثیر بسزایی داشته است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار