برداشت ۱۰۱ میلیون شاخه گل نرگس از مزارع بهبهان

تاریخ انتشار: دوشنبه 30 دی 1398 | 09:30 ق.ظ
برداشت ۱۰۱ میلیون شاخه گل نرگس از مزارع بهبهان برداشت ۱۰۱ میلیون شاخه گل نرگس از مزارع بهبهان    معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: امسال سطح زیر کشت گل نرگس در بهبهان با ۲۰ درصد افزایش، به ۳۶۰ هکتار رسید که از این سطح ۱۰۱ میلیون شاخه گل برداشت شد. به گزارش کشاورزی پرس ، محمد قاسمی نژاد در خصوص پیشینه کشت […]

برداشت ۱۰۱ میلیون شاخه گل نرگس از مزارع بهبهان

 

 معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: امسال سطح زیر کشت گل نرگس در بهبهان با ۲۰ درصد افزایش، به ۳۶۰ هکتار رسید که از این سطح ۱۰۱ میلیون شاخه گل برداشت شد.

به گزارش کشاورزی پرس ، محمد قاسمی نژاد در خصوص پیشینه کشت گل نرگس در بهبهان اظهار کرد: با توجه به اشاره هایی در کتب تاریخی در خصوص کشت گل نرگس در شهرستان بهبهان، پیشینه کشت این گل به قبل از میلاد حضرت مسیح (ع) بازمی گردد که جایگاه مهمی در فرهنگ و تمدن های گذشته داشته، به گونه ای که در سفرنامه ها، کتیبه ها، نقوش و آثار باستانی کشف شده منطقه دیده شده است.
وی، در خصوص سطح زیر کشت هر ساله این گل در بهبهان افزود: سطح زیر کشت گل نرگس در بهبهان در سال گذشته ۳۰۰ هکتار بوده است که امسال با ۲۰ درصد افزایش، به ۳۶۰ هکتار رسید که از این میزان سطح، ۱۰۱ میلیون شاخه گل برداشت شد.
قاسمی نژاد با بیان اینکه نرگس بهبهان در سال ۱۹۹۲ در جشنواره گل هلند رتبه اول را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: مجموع برداشت گل نرگس در کل کشور ۳۹۴ میلیون شاخه است و استان خوزستان بعد از استان فارس در تولید گل نرگس در مقام دوم قرار دارد.
وی در خصوص تاثیرگذاری تولید این گل در اشتغالزایی و ارزش اقتصادی که ایجاد می کند، گفت: سطوح زیر کشت گل نرگس در استان خوزستان باعث ایجاد اشتغال برای ۱۸۰۰ نفر به صورت ثابت، ۷۲۰۰ نفر به صورت فصلی در مزارع و چندین هزار نفر به صورت غیر مستقیم در چرخه مصرف و فرآوری می شود و ارزش اقتصادی نرگس زارهای استان ۷۲ میلیارد تومان است.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به موارد استفاده و کاربرد گل نرگس، بیان کرد: از این گل در صنعت گل و گیاهان زینتی، عطرسازی، طب سنتی و عطاری، آرایشی و بهداشتی، دارویی و پزشکی استفاده می شود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار