مردم با خیال راحت شیر و لبنیات استفاده کنند

تاریخ انتشار: چهارشنبه 2 بهمن 1398 | 09:53 ق.ظ
مردم با خیال راحت شیر و لبنیات استفاده کنند سرپرست وزارت جهاد کشاورزی گفت: اطمینان می‌دهم هیچ تولید محصولات کشاورزی و مواد غذایی ما خارج از استاندارد تعیین شده نیست و مردم با خیال راحت شیر و لبنیات استفاده کنند.

«عباس کشاورز» روز سه شنبه در حاشیه مراسم افتتاح هفتمین نمایشگاه نهاده‌های کشاورزی با تمرکز بر تولید داخلی در جمع خبرنگاران افزود: وزارت جهاد کشاورزی به موازات مراقبت از تولید، مواظب کیفیت تولیدات کشاورزی و مواد غذایی است.

وی تاکیدکرد: همان‌گونه که موسسه خاک و آب کشاورزی، موسسه گیاه پزشکی، سازمان حفظ نباتات و سازمان دامپزشکی در کیفیت و سلامت تولید نقش دارند، بیشتر از این دستگاه‌ها، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سلامت غذا را تحت کنترل دارد.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی گفت: اکنون به طور متوسط ۳۰ هزارتن آفتکش مصرف داریم که بیش از ۷۵ درصد در داخل تولید می شود.
وی تصریح کرد: در بحث کودها مصرف ما نزدیک ۳ میلیون و ۱۰۰ هزارتن است که دو میلیون و ۷۰۰ هزارتن در داخل تولید می شود.
وی درباره تولید بذر افزود: به غیر از بذر سبزی و صیفی در بقیه بذر محصولات کشاورزی خودکفا هستیم.
وی اضافه کرد: برای محصولاتی که مشابه تولید داخل آن را داریم از واردات آن جلوگیری می شود.
وی افزود: طبق برنامه در صورت تشخیص سازمان حفظ نباتات برای هر محصولی که تولید داخلی آن نیاز کشور را برطرف کند، واردات آن محصول ممنوع است که اخیرا در یک مورد، این کار اجرایی شده است.
وی ادامه داد: در بحث تولید بذر سبزی و صیفی کار مشترکی را با معاونت علمی فناوری رییس جمهوری شروع کرده ایم که در گام اول ورود شرکت ها نیاز است.
هفتمین نمایشگاه نهاده های کشاورزی با تمرکز بر تولید داخلی با حضور ۱۰۲ غرفه متشکل از تولیدکنندگان و واردکنندگان سم ، کود و بذر عصر امروز آغاز به کار کرد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار