مدیرکل نوسازی مدارس استان خوزستان خبرداد:

۵۴۷ پروژه ساخت فضاهای آموزشی در درست اجرا است

تاریخ انتشار: یکشنبه 13 بهمن 1398 | 08:22 ق.ظ
۵۴۷ پروژه ساخت فضاهای آموزشی در درست اجرا است مدیرکل نوسازی مدارس استان خوزستان گفت: ۳۰ هزار کلاس درس در قالب ۶ هزار فضای آموزشی در استان خوزستان وجود دارد که حدود ۳۰ درصد آن نیازمند مقاوم سازی است. به گزارش خبرنگارکشاورزی پرس، علی قربانی عصر شنبه در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: حدود ۶ هزار و ۵۰۰ فضای آموزشی در استان خوزستان جود دارد که […]

مدیرکل نوسازی مدارس استان خوزستان گفت: ۳۰ هزار کلاس درس در قالب ۶ هزار فضای آموزشی در استان خوزستان وجود دارد که حدود ۳۰ درصد آن نیازمند مقاوم سازی است.

به گزارش خبرنگارکشاورزی پرس، علی قربانی عصر شنبه در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: حدود ۶ هزار و ۵۰۰ فضای آموزشی در استان خوزستان جود دارد که ۳۰ هزار کلاس درس را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه از این تعداد مدارس ۳۰ درصد نیازمند مقاوم سازی است، بیان کرد: اکنون ۵۴۷ پروژه ساخت فضاهای آموزشی در استان خوزستان در دست اجرا است که شامل ۲ هزار ۲۹۱ کلاس درس را می‌شود.

مدیرکل نوسازی مدارس استان خوزستان در خصوص اعتبارات این اداره، بیان کرد: بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبارات استانی، ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبارات ملی و ۲۰۰ میلیارد تومان نیز کمک‌های خیرین در سال جاری داشته‌ایم.

قربانی تصریح کرد: با اعتبارات دولتی در سطح استانی و ملی در سه سال گذشته تقریباً رشد دو برابری در امسال داشته‌ایم.

وی گفت: در مهر ماه امسال ۲۵۴ پروژه با ۸۶۰ کلاس درس با اعتباری بالغ بر ۱۳۰ میلیارد تومان تحویل دانش آموزان شده است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان خوزستان با اشاره به دستور استاندار مبنی بر تحویل بیش از هزار کلاس درس در سال جاری، بیان کرد: بهمن ماه سال جاری ۱۴۲ پروژه با ۴۷۱ کلاس درس با اعتباری بالغ بر ۱۰۲ میلیارد تومان بوده است که مجموعه این پروژه در دو مقطع مهر و بهمن بیش از هزار و ۳۰۰ کلاس درس با اعتباری بر ۲۳۲ میلیارد تومان بوده است که یک رکورد استانی و کشوری بوده است و امیدواریم موجب وضعیت مطلوب‌تری برای فضای آموزشی استان باشد.

قربانی بیان کرد: برای مهر ماه سال آینده ۱۷۴ پروژه با ۸۰۲ کلاس درس را بهره‌برداری خواهیم کرد.

وی در خصوص تجهیزات مورد نیاز دانش آموزان درس مدارس استان خوزستان افزود: امسال بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان به خرید تجهیزات اختصاص دادیم و عمده تجهیزات مورد نیاز و خریداری شده شامل ۴ هزار کولر و ۲۰ هزار میز و نیمکت جدید که همه این تجهیزات از استان تهیه و خریداری شده است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان خوزستان بیان کرد: کار جدیدی که در راستای حمایت از اشتغال استان صورت گرفته است، ۲۰ هزار میز و نیمکت آسیب دیده به دست دانش آموزان هنرستان‌ها تعمیر شد و با صرفه‌جویی در هزینه‌ها توانستیم یک‌سوم هزینه را به مدارس بازگردانیم.

وی افزود: همچنین توانستیم هزار کامپیوتر، هزار و ۵۰۰ دستگاه فتوکپی، بیش از ۳۰۰ آب‌سردکن و تجهیزات اداری دیگر را با اولویت مناطق محروم خریداری و بین مدارس توزیع کنیم.

قربانی گفت: در خصوص تعمیر مدارس امسال با اولویت مناطق حاشیه شهر اهواز بیش از هزار کلاس درس با حدود ۱۶ میلیارد تومان اعتبار این عدد معادل کل اعتبارات برخی استان‌ها است، انجام شد.

وی با اشاره به اینکه در مهدیس یک مدرسه‌ای وجود نداشت، اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا مهر ماه سال آینده کل نیاز استان برآورده می‌شود و برای دیگر مناطق حاشیه شهر اهواز نیز برنامه داریم.

مدیرکل نوسازی مدارس استان خوزستان افزود: میزان خسارت سیل به مدارس ۱۱۳ مدرسه بود که از این تعداد ۷۸ مدرسه نیاز به تعمیر و مابقی نیاز به احداث داشت که تعمیرات ۳۳۳ کلاس درس و احداث ۱۲۵ کلاس درس بود و در همین راستا ۹۰ میلیارد تومان برآورد هزینه شد.

قربانی عنوان کرد: با صحبت‌هایی که با وزارت نفت صورت گرفت ۵۰ میلیارد تومان برای تعمیر و تجهیز برای این ۷۸ مدرسه داده شد و این مدارس به‌صورت کامل تعمیر و تجهیز شد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار