ورود فرمانداران به موضوع گازکشی نکردن خانه‌های دارای علمک

تاریخ انتشار: سه شنبه 15 بهمن 1398 | 09:27 ق.ظ
ورود فرمانداران به موضوع گازکشی نکردن خانه‌های دارای علمک رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: بررسی موضوع گازکشی نکردن برخی از خانوارها در خوزستان با وجود دریافت علمک گاز، به فرمانداری‌ها سپرده شده تا یک بازه زمانی را برای گازکشی به این خانوارها در نظر بگیرند. به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت معدن و تجارت استان خوزستان امیرحسین نظری روز سه‌شنبه در […]

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: بررسی موضوع گازکشی نکردن برخی از خانوارها در خوزستان با وجود دریافت علمک گاز، به فرمانداری‌ها سپرده شده تا یک بازه زمانی را برای گازکشی به این خانوارها در نظر بگیرند.

به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت معدن و تجارت استان خوزستان امیرحسین نظری روز سه‌شنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار خوزستان در سالن جلسات سازمان صمت استان بیان کرد: دی امسال به فرمانداران خوزستان نامه ای ارسال شد تا دلیل گازکشی نکردن خانوارهایی که علمک گاز دارند را بررسی کنند؛ در صورت امکان تا اردیبهشت سال آینده به این خانوارها فرصت داده شود تا برای گازکشی اقدام کنند تا هجوم مردم برای خرید گاز مایع کاهش یابد.

وی گفت: در اهواز ۲ هزار و ۵۰۰ خانوار شناسایی شده که علمک گاز جلو خانه آنها وجود دارد اما گازکشی نکرده‌اند و یا در ایذه ۲ هزار خانه شناسایی شده که علمک گاز دارند اما گازکشی نکرده‌اند.

نظری بیان کرد: ممکن است خانوارها به دلیل مشکلات اقتصادی و یا فنی امکان گازکشی را نداشته باشند.

رییس سازمان صمت خوزستان ادامه داد: توزیع گاز مایع در خوزستان باید بر اساس اطلاعات خانواری انجام شود تا مردم در تامین گاز دچار مشکل نشوند.
وی گفت: سهمیه گاز مایع اهواز در دی امسال ۲ هزار و ۶۰۷ تن بوده در حالی که بر اساس سرانه‌ سهمیه گاز اهواز هزار و ۴۰۰ تن است.

نظری بیان کرد:بیشترین هدف برای توزیع گاز مایع مناطق شمالی خوزستان ازجمله شهرستان های اندیکا ، ایذه و لالی به دلیل سرمای هوا است و در حدود چهار برابر سهمیه گاز این مناطق افزایش یافته است.

روند توزیع گاز مایع در خوزستان غلط است
معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت خوزستان نیز با بیان اینکه روند توزیع گاز مایع در استان غلط است‌گفت:شرکت‌های پخش گاز در تامین سهمیه گاز مایع تلاش می‌کنند اما عوامل توزیع تخلف کرده و مراکز فروش، قیمت را بسیار گران تر از نرخ مصوب عرضه می‌کنند.

بهرام جباری با بیان اینکه بازرسی از مراکز توزیع گاز مایع (ال پی جی) آغاز شده بیان کرد: برای شرکت ها و عوامل توزیع گاز مایع متخلف پرونده تشکیل و به تعزیرات حکومتی معرفی خواهند شد.
وی ادامه داد: عامل‌ها و رانندگان توزیع گاز مایع تخلف می‌کنند و امکان رصد تمامی خودروهای توزیع گاز مایع را در خوزستان نداریم و تا زمانی که روند توزیع مناسب سازی نشود مشکل در بخش گاز ال پی جی حل نمی‌شود.
جباری گفت: گاز مایع با افزایش چهار برابری سهمیه در حال عرضه است اما ۷۰ درصد این گاز به صورت غیرمجاز توزیع و مصرف می‌شود.
با اصلاح قیمت بنزین در آبان امسال مصرف گاز مایع به عنوان سوخت افزایش یافت و همین موضوع باعث افزایش مصرف گاز ال پی جی و افزایش قیمت این گاز و کمبود آن شد به گونه‌ای که بیشتر مراکز توزیع گاز مایع در خوزستان در آذر امسال تعطیل شدند.
با وجود افزایش سهمیه گاز مایع خوزستان، اما همچنان در بسیاری از مناطق این استان کمبود گاز و افزایش قیمت وجود دارد


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار