هدف‌گذاری تعاون روستایی خوزستان برای خرید یک میلیون تن گندم

تاریخ انتشار: چهارشنبه 7 اسفند 1398 | 11:54 ق.ظ
هدف‌گذاری تعاون روستایی خوزستان برای خرید یک میلیون تن گندم مدیر تعاون روستایی خوزستان گفت:خرید یک میلیون تن گندم مازاد برنیاز کشاورزان خوزستانی در سال زراعی ۹۹-۹۸ از سوی تعاون روستایی استان هدف گذاری شده که نسبت به سال گذشته زراعی ۱۰۰هزار تن بیشتر است.

جمشید بنی فری چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به آمادگی کامل شبکه تعاون روستایی برای خرید گندم و کلزا اظهار داشت: با توجه به بارندگی‌ مناسب سال زراعی جاری و پیش بینی بارش‌های خوب پیش رو  امیدواریم رکورد جدیدی در خرید گندم و کلزا در خوزستان ثبت شود.
وی ادامه داد:اقدام‌های اولیه برای استاندارد سازی باسکول ها، رطوبت سنج ها و بهداشت مراکز خرید انجام گرفته و یا مراحل پایانی خود را سپری می‌کنند و پیگیری‌ لازم به تمامی شهرستانها برای تکمیل اقدام‌های انجام گرفته است و تقریبا تمامی شرایط برای کار بزرگ خرید گندم و کلزا در خوزستان انجام شده است.
وی اظهار داشت:در سال زراعی گذشته تعاون روستایی خوزستان موفق به خرید بیش از ۹۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان شد و پیش بینی این است که در سال زراعی آینده خرید گندم توسط تعاون روستایی به بیش از یک میلیون تن برسد.
بنی فری بیان داشت: در سال زراعی گذشته ۳۰ هزار تن دانه روغنی کلزا از کشاورزان خوزستان خریداری شد و پیش بینی می‌شود این رقم با افزایش چشمگیری در سال زراعی جاری روبه رو شود.
وی در پایان گفت: مراکز خرید گندم شبکه تعاون روستایی ۶۵ مرکز و کلزا ۴۱ مرکز است که می تواند در خرید گندم و کلزا کشاورزان بسیار تسهیل ایجاد کند.
اداره کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان نیز پیش بینی کرد امسال ۶۰۰هزار تن گندم نیز به صورت تضمینی خریداری کند که با احتساب یک میلیون تن تعاون روستایی ، مجموع خرید گندم در خوزستان به ۱.۶میلیون تن برسد که ۲۷۰هزار تن بیشتر از سال زراعی گذشته خواهد بود.
سازمان جهادکشاورزی خوزستان نیز پیش بینی کرد امسال ۱.۸میلیون تن گندم در خوزستان برداشت شود که بخشی برای مصارف خانگی کشاورزی ذخیره سازی می‌شود و بقیه آن را دولت به صورت تضمینی خریداری می‌کند.
کشاورزان خوزستانی درسال زراعی ۹۸-۹۷ حدود یک میلیون و ۳۳۰هزار تن گندم و ۴۶هزار تن دانه روغنی کلزا  به دولت فروختند.

برداشت گندم در خوزستان از ابتدای نیمه دوم فروردین ماه شروع و به مدت ۴۰روز ادامه دارد.
استان خوزستان سالانه ۱۶.۲ میلیون تن محصولات زراعی ، باغی و دامی به ارزش ۲۰۰هزار میلیارد ریال تولید می‌کند.
گندم ، برنج، نیشکر ، خرما ، مرکبات ارگانیک، سبزی‌ها ، صیفی‌ها ، دانه‌های روغنی ، ذرت دانه‌ای و علوفه‌ای ازمهمترین محصولات تولیدی خوزستان است که معادل ۱۳درصد کل تولیدکشاورزی کشور می‌باشد.

منبع: ایرنا


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار