نرم افزار راهنمای تشخیصی کرونا توسط دانشگاه علوم پزشکی اهواز طراحی شد

تاریخ انتشار: چهارشنبه 14 اسفند 1398 | 13:56 ب.ظ
نرم افزار راهنمای تشخیصی کرونا توسط دانشگاه علوم پزشکی اهواز طراحی شد فرهاد ابول نژادیان روز چهارشنبه دراین خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: این نرم افزار جهت کمک به پزشکان و متخصصین با هدف انتخاب اقدامات مناسب برای بیماران مشکوک به بیماری حاد تنفسی طراحی شده است. وی افزود: در این نرم افزار می توان با ثبت اطلاعات بیماران در هر مرحله از بیماری ، مجموعه اقدامات […]

فرهاد ابول نژادیان روز چهارشنبه دراین خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: این نرم افزار جهت کمک به پزشکان و متخصصین با هدف انتخاب اقدامات مناسب برای بیماران مشکوک به بیماری حاد تنفسی طراحی شده است.

وی افزود: در این نرم افزار می توان با ثبت اطلاعات بیماران در هر مرحله از بیماری ، مجموعه اقدامات و راهکارهای درمانی را مطابق با پورتکل درمانی کوید ۱۹ مشاهده کرد.

لینک دانلود: https://kanoons.ajums.ac.ir/corona.apk

به گفته سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تعداد مبتلایان به ویروس کرونا درخوزستان تا ظهر روز دیروز سه شنبه ۴۲ مورد اعلام شد که ۱۰ نفر از آنان فوت شدند..

به گزارش ایرنا دکتر علی احسان پور روز سه شنبه در خصوص آخرین آمار مبتلایان به کورونا ویروس در استان خوزستان اظهار داشت: در ۲۴ ساعته گذشته ۱۲ مورد جدید ابتلا در استان ثبت شده که از این تعداد چهار مورد در اهواز، چهار مورد شوشتر، یک مورد اندیمشک یک نفر امیدیه، یک نفرمسجدسلیمان و یک مورد در شادگان بوده که این مورد در شادگان اولین مورد اثبات شده این شهرستان بود.

بر اساس اعلام روز سه شنبه ۱۳ اسفند ماه معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تاکنون مجموع ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور به ۲ هزار و ۳۳۶ نفر و فوتی قطعی در اثر کرونا به ۷۷ نفر رسید و ۴۳۵ نفر در مجموع بهبود یافته‌اند.

علیرضا رئیسی افزود: تعداد مبتلایان جدید به ویروس کرونا در کشور در ۲۴ ساعت گذشته ۸۳۵ نفر هستند که ۱۱ نفر از این افراد فوت کرده‌اند.

وی ادامه داد: استان گیلان، قم و تهران در صدر درگیری با ویروس کرونا هستند. هرچند روند بیماری در قم ثابت شده، اما موارد ابتلا در این سه استان بیشتر است.

تاکنون ۹۱ هزار و ۳۱۸ نفر در دنیا به ویروس کرونا مبتلا شده اند، از این تعداد سه هزار و ۱۳۱ نفر جان خود را به علت بیماری کووید ۱۹ از دست داده اند و ۴۸ هزار و ۲۹۱ نفر بهبود یافته اند.

بیماری جدید کرونا دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا ۲ هفته دارد و این امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکنند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان نبینند.

تاکنون ۶ نمونه از ویروس کرونا در جهان کشف شده و با این مورد آخر، تعداد آنها به هفت مورد رسیده‌ است؛ این ویروس جزو خانواده بزرگی از ویروس‌هاست که از سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود؛ این ویروس در معمولی‌ترین حالت باعث سرماخوردگی می‌شود و نشانه‌های ابتلا به آن در انسان تب، سرفه و تنگی نفس است.

کرونا مثل سایر ویروس‌های تنفسی است که در افراد دارای نقص ایمنی مانند بیماران دیابتی، دیالیزی و دارای بیماری‌های خود ایمنی می‌تواند خطرناک باشد و مرگ‌ و میر آن تاکنون بیشتر از سه درصد مبتلایان نیست.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار