در حاشیه جواب به دغدغه مردمی از سوی معاون امنیتی انتظامی استاندار/ مردم خدمات میخواهند و محافظ سلامت آنها

سمیه غافلی
تاریخ انتشار: جمعه 16 اسفند 1398 | 20:47 ب.ظ
در حاشیه جواب به دغدغه مردمی از سوی معاون امنیتی انتظامی استاندار/ مردم خدمات میخواهند و محافظ سلامت آنها در حاشیه جواب به دغدغه مردمی از سوی معاون امنیتی انتظامی استاندار مردم خدمات میخواهند و محافظ سلامت آنها دو کلمه هم بشونیم از مادر عروس… در حالی که بیش از سه هفته مردم سراسر کشور نگران از سرعت و انتقال ویروس کشنده کرونا هستند و برخی از خانواده ها داغدار عزیزان خود می باشند، […]

در حاشیه جواب به دغدغه مردمی از سوی معاون امنیتی انتظامی استاندار

مردم خدمات میخواهند و محافظ سلامت آنها

دو کلمه هم بشونیم
از مادر عروس…

در حالی که بیش از سه هفته مردم سراسر کشور نگران از سرعت و انتقال ویروس کشنده کرونا هستند و برخی از خانواده ها داغدار عزیزان خود می باشند، اما برخی مدیران با انتشار بیانیه هایی در فضای مجازی
بر تشویش اذهان عمومی بیشتر دامن می زنند.

از جمله این بازی با افکار عمومی، جوابیه معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان در خصوص درخواست و پیشنهاد شهردار کلانشهر اهواز مبنی بر کنترل و یا ممنوعیت ورود میهمانان نوروزی از استانهای دیگر به منظور حفظ از سلامت مردم و پیشگیری از تسری ویروس کرونا به مرکز استان، می باشد.

این جوابیه با واکنش های متفاوتی از سوی افکار عمومی و به ویژه در فضای مجازی مواجه شد.

مگر می شود مدیریت امور شهری بی تفاوت از موضوع کرونا گذشت؟

در حالی که شهردار اهواز خود عضو اصلی و رسمی شورای سلامت استان و شهرستان اهواز می باشد و علاوه بر آن عضو ستاد پیشگیری از ویروس کرونا می باشد، معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان در جوابی قابل تامل، وی را از دخالت ورود و نظر دهی به این بحران مبرا دانست و صریحا به وی اعلام کرده که دخالت نکن!

حالا در اذهان عمومی سوالاتی مطرح می شود
اینکه چه طور می شود، برای حفظ و صیانت از سلامت شهروندان، شهرداری را در راس امور می دادنند و این نهاد را مورد بررسی عملکردی قرار می دهند؟

(هر چند که این نهاد عمومی ، کارگران زحمت کش خود را شبانه روز برای ضدعفونی کردن معابر و سطوح و …. و نیز ارایه دیگر خدمات بهداشتی به کار گرفته است…)

اما حالا که قرار است همه با هم در جهت حفظ سلامت خود و همشهریان عزیز کوشا باشیم، مدیریت شهری که خود متولی بسیاری از امور بهداشت و سلامت هست، دخالت نکند؟

جناب آقای آصفی با کدام علم و سواد خواستار عدم دخالت به جا و درست مدیریت شهری که بر گرفته از دغدغه و خواسته شهروندان می باشد، شده است؟

ایشان به جای اینکه خود تدبیری می اندیشید و تصمیم جدی می گرفت و مبادی ورودی خوزستان میهمان پذیر را کنترل و یا می بست، به قامتش بر خورد و احساس کرد که شهردار پا در کفشش گذاشته است!

ما رسانه ای ها که به عنوان پل ارتباطی بین مردم و مسولین هستیم، بارها خواستار ورود مدیریت ارشد استان به این موضوع شده ایم و گفته ایم ای کاش ممنوعیت ورود مسافرین عزیز به استان را هر چه زودتر اعلام بکنند!

حالا مدیریت شهری که تمام عوامل خود را به کار بسته و به طور ۲۴ ساعته و به صورت شیفتی برای حفظ و صیانت از سلامت شهروندان اقدام‌نموده، جای خود دارد که چنین پیشنهاد قاطعانه و دغدغه مندانه ای را به مدیریت استان بدهد!

شاید مسولین رد بالای استان از این موضوع هم غفلت داشته اند و جناب شهردار آنها را آگاه ساخت…

جناب آقای آصفی، دغدغه شهروندی را در خصوص ورود مسافران نوروزی و علم کردن آن را یک بازی رسانه ای دانسته و اظهار میکند که با مطرح نمودن این موضوع فضای عمومی ملتهب می شود،در حالی که همتباران وی در استان های دیگر به دور از حاشیه سازی و تنها به خاطر حفظ جان و سلامت شهروندان خود، قاطعانه ورود مسافران به استانهای خود را ممنوع اعلام کرده اند!

آیا جواب دادن اینچنینی یک مسئول امنیتی انتظامی به یک مدیر خدماتی و اجرایی در این برهه زمانی و با توجه به نگرانی خانواده ها، خود موج سواری و به حاشیه راندن کم کاریها نیست؟

آیا جناب آقای معاون، خود در بطن مردمی قرار گرفته است، تا بداند دغدغه و نگرانی هم اکنون مردم چه می باشد؟

وضع کنونی مردم و استان، توان تحمل اینگونه پاسخ دادنها و زیر سوال بردنها و بازی با افکار عمومی را ندارد!
بلکه مردم خدمات میخواهند و محافظ سلامت آنها!
والسلام..

یادداشت: سمیه غافلی


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار