در پی فعالیت آزادانه سودجویان؛

بحران کرونا و غفلت هزینه بار کشتار غیر مجاز دام در سطح معابر شهری

سمیه غافلی
تاریخ انتشار: شنبه 17 اسفند 1398 | 12:40 ب.ظ
بحران کرونا و غفلت هزینه بار کشتار غیر مجاز دام در سطح معابر شهری در پی فعالیت آزادانه سودجویان؛ بحران کرونا و غفلت هزینه بار کشتار غیر مجاز دام در سطح معابر شهری در حالی که طی چند هفته اخیر تمامی شبکه های اجتماعی و رسانه ای در مورد ویروس کرونا و خطرات آن و همچنین راههای پیشگیری از آن اطلاع رسانی می نمایند،متاسفانه در برخی از شهرستان های […]

در پی فعالیت آزادانه سودجویان؛

بحران کرونا و غفلت هزینه بار کشتار غیر مجاز دام در سطح معابر شهری

در حالی که طی چند هفته اخیر تمامی شبکه های اجتماعی و رسانه ای در مورد ویروس کرونا و خطرات آن و همچنین راههای پیشگیری از آن اطلاع رسانی می نمایند،متاسفانه در برخی از شهرستان های استان خوزستان شورای سلامت و بهداشت عمومی درخصوص نظارت و بررسی تاثیر این ویروس در مواد خوراکی غیر بهداشتی، غافل مانده اند.

براساس این گزارش، یکی از راههای سرایت ویروس کرونا می تواند در مواد خوراکی آلوده باشد.

بر این اساس؛ متاسفانه در ورودی های شهر اهواز به ویژه ورودی زرگان و برخی بازارچه ها محله این شهر، عده ای سودجو،منفعت طلب و دلال اقدام به کشتار غیر مجاز دامهای سبک و سنگین در سطح معابر اصلی نموده و تصویر ناپسندی در چهره ورودی شهر به جا گذاشته اند.
علاوه بر آن،جان و سلامت مردم را به مخاطره انداخته اند.

دراین شرایط حساس بهداشت عمومی، فعالیت این افراد در کشتار روز عرضه مواد گوشتی آنهم به صورت غیر مجاز جای سوال و تامل دارد.

به راستی، آیا مسئولین شورای سلامت استان و مدیریت شبکه دامپزشکی که متولی اصلی برخورد با کشتار غیرمجاز دام سبک و سنگین می باشند،فعالیت این افراد را رصد می کنند؟!

آیا فاجعه بهداشتی انسانی و سرایت امراض به شهروندان و علاوه بر آن حاکمیت ویروس کرونا بر سلامت مردم در این میان، از دید مسئولین مغفول مانده است؟

آیا قوه قضاییه می تواند درجهت تامین و صیانت از جان و سلامت مردم در برابر کشتار غیرمجاز دام اینچنین سکوت اختیار نماید و منفعلانه عمل کند؟

گفتنی است؛ معضل کشتار غیر مجاز دام های سبک و سنگین در مبادی ورودی شهر ونیز معابر و بازارچه های محله ای چندسالی است که گریبانگیر کلانشهر اهواز می باشد.

کشتار احشام به شیوه غیر اصولی و غیر بهداشتی در ملا عام به دور از قید و بند ضوابط بهداشتی توسط دلالان و منفعت طلبان صورت می پذیرد و گویی هیچ قدرتی و اراده ای برای برخورد و جمع آوری این معضل وجود ندارد!

به راستی کدام ارگان دغدغه تامین و صیانت از سلامت مردم اهواز را دارد؟


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار