انتقاد منتخب اول مردم اهواز از طرح انتخاباتی مجلس دهم؛ دغدغه امروز مردم معیشت است

تاریخ انتشار: چهارشنبه 3 اردیبهشت 1399 | 12:57 ب.ظ
انتقاد منتخب اول مردم اهواز از طرح انتخاباتی مجلس دهم؛ دغدغه امروز مردم معیشت است منتخب اول مردم اهواز در مجلس یازدهم با انتقاد از ارائه طرح دوفوریتی انتخاباتی گفت: در زمانی که دغدغه اصلی مردم معیشت و وضعیت پس از کرونا است، نمایندگان به جای پیگیری این دغدغه به‌دنبال طرحی انتخاباتی رفته‌اند.

انتقاد منتخب اول مردم اهواز از طرح انتخاباتی مجلس دهم؛ دغدغه امروز مردم معیشت است

سید کریم حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ،با اشاره به ارائه طرح الحاق یک تبصره به قانون انتخابات در روزهای پایانی مجلس کنونی اظهار داشت: مجلس دهم در زمان شیوع کرونا جلسات علنی خود را تعطیل کرد و پس از مطالبه مردم برای از سرگیری جلسات اقدام به برگزاری آزمایشی جلسات مجازی کرد که در جلسه نخست ۱۰۰ و در جلسه دوم فقط ۱۴۰ نفر آنلاین شدند و سایر نمایندگان نداشتن اینترنت را بهانه کردند.

وی با بیان اینکه این روزها بسیاری از مشاغل با خسارت مالی مواجه شدند و برخی از کارگران شغل خود را از دست دادند، افزود: دغدغه امروز مردم و خواسته آنها از مسئولان پیگیری وضعیت معیشت و اشتغال است.

منتخب اول مردم اهواز در مجلس یازدهم افزود: مردم اقدامات نمایندگان مجلس دهم را دیدند و به همین دلیل از بسیاری از آنها روی برگرداندند اما سوال اصلی ما از نمایندگان مطرح کننده این طرح دو فوریتی این است که چرا در روزهای آخر فعالیت خود به فکر تصویب این قانون افتادند؟

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در سال ۹۵ سیاست‌های کلی انتخابات را به سران سه قوه ابلاغ کردند، عنوان کرد: نمایندگان مجلس دهم ۴ سال برای اصلاح قانون انتخابات وقت داشتند و می‌توانستند مطالبه مقام معظم رهبری و بسیاری از دلسوزان را پیگیری کنند اما طرح این مسئله در این روزها این شائبه را به‌وجود می‌آورد که برخی از نمایندگان فعلی می‌خواهند از موقعیت نمایندگی سوء‌استفاده کنند.

حسینی با بیان اینکه اصلاح قانون انتخابات و تغییر دادن آن با این همه عجله در این روزها شائبه‌های زیادی به همراه دارد، اظهار کرد: با توجه به وضعیت بحرانی‌ که کرونا در کشور ایجاد کرده است، تغییر در قانون انتخابات، نباید اولویت مجلس با دو فوریت باشد بلکه تدوین و تهیه دورنما برای آینده کشور در صورت تداوم شیوع ویروس کرونا و ارائه راهکار برای کمک به معیشت مردم باید جزء اولویت‌های مجلس باشد.

وی گفت: طرح این مسائل جناحی و حزبی برای ایجاد فشار به شورای نگهبان به معنی مقابله با قانون اساسی است چرا که شورای نگهبان حافظ قانون اساسی است و اگر نمایندگان به این موضوعات ایرادی داشتند، می‌بایست در همان سال‌های ابتدایی موضوع را پیگیری می‌کردند.

حسینی با بیان اینکه شورای نگهبان حافظ جمهوریت و اسلامیت انقلاب اسلامی است، عنوان کرد: برای همین است که مقام معظم رهبری در این باره گفتند وقتی شورای نگهبان مثل همه دوره‌های گذشته آن، قوی و قاطع و دقیق باشد، موجب آرامش کسانی می‌شود که دل‌شان برای اسلام می‌تپد و آرزویشان تحقق اهداف اسلامی است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار