مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام:

سالانه ۸۵۰ هزار تن گوشت قرمز در کشور تولید می‌شود

تاریخ انتشار: پنجشنبه 4 اردیبهشت 1399 | 21:39 ب.ظ
سالانه ۸۵۰ هزار تن گوشت قرمز در کشور تولید می‌شود مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام نیاز سالانه کشور به گوشت قرمز اعم از گوساله و گوسفندی را ۹۰۰ هزار تن اعلام کرد و گفت: سالانه ۸۵۰ هزار تن گوشت قرمز در داخل تولید می‌شود.
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام نیاز سالانه کشور به گوشت قرمز اعم از گوساله و گوسفندی را ۹۰۰ هزار تن اعلام کرد و گفت: سالانه ۸۵۰ هزار تن گوشت قرمز در داخل تولید می‌شود.

به گزارش روز چهارشنبه وزارت جهاد کشاورزی، «حسن عباسی معروفان» افزود: کشور در مواقع افزایش مصرف، ۴۰ تا ۵۰ هزار تن با کمبود گوشت روبرو می شود که طبق معمول این کسری سالانه از محل واردات تامین می شود.

وی اظهارداشت: امسال هم تلاش شد گوشت قرمز از محل تولیدات داخل تامین شود و نیازی به واردات نباشد.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام تصریح کرد: تولید کنندگان دام کشور از دولت خواستار شدند که اگر دولت گوشت قرمز را از خارج وارد نکند تولید خود را برای تامین نیاز داخلی افزایش دهند.

وی اضافه کرد: اگر تولیدکنندگان به وعده های خود عمل نکنند در این شرایط گوشت قرمز از خارج وارد خواهد شد.

عباسی معروفان با بیان اینکه این شرکت بر همین اساس با تولیدکنندگان وارد مذاکره شده است، گفت: قرار است که بصورت آزمایشی در مرحله اول ۱۰ هزار تن گوشت گوساله و سه هزار تن گوشت گوسفندی برای ذخایر استراتژیک خریداری کند.

وی یادآورشد: اگر این طرح با موفقیت اجرا شود و دامداران همراهی کنند تمامی ذخایر استراتژیک گوشت قرمز از منابع داخلی تامین خواهد شد.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام گفت: سال گذشته ذخایر استراتژیک گوشت مرغ بطور کامل از منابع داخلی تامین شد و یک گرم گوشت مرغ از خارج وارد نشده است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار