مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کارون گفت: کشت چای قرمز در روستاهای کوت عبدالله رونق خوبی گرفته است و این محصول می‌تواند ارز آوری مناسبی داشته باشد.

جبار حمادی در گفتگو با خبرنگار اظهار کرد: کاشت چای قرمز که در مواردی به آن چای ترش هم گفته می‌شود، چندی سالی است که در روستاهای کوت عبدالله مرکز شهرستان کارون به خصوص در روستای علوه، رونق خوبی گرفته است و امید رونق یافتن روستای محروم این منطقه از استان را می‌دهد.

وی افزود: کاشت این محصول به خوبی مورد توجه مردم خوزستان و برخی گردشگران قرار گرفته است به گونه‌ای که روستای علوه به عنوان مرکز کاشت چای قرمز در شهرستان کارون قبل از شیوع ویروس کرونا، روزانه میزبان چندین گردشگر از استان و خارج از استان بوده است.

حمادی با اشاره به اینکه چای قرمز می‌تواند ارز آوری خوبی برای کشور داشته باشد چرا که قطعا مورد استقبال سایر کشورهای قرار می‌گیرد، بیان کرد: متأسفانه برای این محصول به خوبی بازاریابی بین المللی نشده است؛ ضمن اینکه هنوز سرمایه گذاری کافی برای فرآوری و بسته بندی مناسب این محصول به منظور ارائه آن به بازارهای داخلی و جهانی صورت نگرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کارون توضیح داد: این محصول قابلیت فرآوری فراوانی دارند و علاوه بر مصرف به صورت چای، می‌تواند به صورت مربا، ترشی، سالاد و دمنوش مورد استفاده قرار بگیرد ولی برای رسیدن به این مهم باید سرمایه گذاری و تحقیقات بیشتری روی این محصول صورت گیرد تا به یک درآمد پایدار برای اهالی روستاهای کوت عبدالله برسد.

حمادی بیان کرد: شرایط آب و هوایی کشت این محصول گرم و خشک است که سبب شده شهرستان کارون موقعیت مناسبی برای کشت چای سرخ داشته باشد به گونه‌ای که هرسال سطح زیر کشت این محصول افزایش پیدا کرده و امسال افزایش ۵۰ درصدی سطح زیر کشت چای سرخ را خواهیم داشت.

مهر