توزیع هشت هزار تن خرما در خوزستان برای تعدیل قیمت

تاریخ انتشار: چهارشنبه 10 اردیبهشت 1399 | 09:46 ق.ظ
توزیع هشت هزار تن خرما در خوزستان برای تعدیل قیمت رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: توزیع هشت هزار تن خرما که ذخیره شده بود برای تعدیل قیمت آن در ماه مبارک رمضان در خوزستان در حال انجام است.

امیر حسین نظری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار بیان کرد: با توزیع خرما  در خوزستان قیمت این کالا در بازار خوزستان در چند روز گذشته روند کاهشی داشته است.

وی گفت: هر سال در ایام پایانی سال نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا برگزار می‌شد که در تعدیل قیمت کالاها در بازار تاثیرگذار بود که امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی برپایی نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا در خوزستان لغو شد.

نظری ادامه داد: سه هزار و ۵۰۰ تن برنج نیز وارد خوزستان و ذخیره‌سازی شده تا از طریق شبکههای توزیع به ویژه فروشگاه های بزرگ بین شهروندان توزیع شود.

وی همچنین در خصوص افزایش قیمت حبوبات بیان کرد: افزایش قیمت این کالا به دلیل نوسانات نرخ ارز بوده ولی تلاش می‌شود تا با افزایش حجم واردات و تغییرات در تعرفه آن، قیمت حبوبات در سطح بازار کاهش یابد.
رییس سازمان صنعت معدن و تجارت خوزستان گفت: در دیگر کالاهای اساسی نیز شاهد ثبات نسبی قیمت هستیم به ویژه قیمت گوشت قرمز و مرغ که کاهش قیمت قابل توجهی داشتند و مرغداران دچار ضرر شدند.

خوزستان  از استان های تراز اول تولید خرما در میزان و کیفیت است که بیشترین میزان خرما در این استان در شهرستان آبادان، خرمشهر، بهبهان، شادگان و کارون تولید می‌شود.

ایرنا


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار