وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد:

ضرورت تسهیل فرآیندها و تسریع در حل و فصل مشکلات امور اراضی مردم

تاریخ انتشار: دوشنبه 15 اردیبهشت 1399 | 13:05 ب.ظ
ضرورت تسهیل فرآیندها و تسریع در حل و فصل مشکلات امور اراضی مردم وزیر جهاد کشاورزی بر ضرورت تسهیل فرآیندها، دستورالعمل‌ها و تسریع در حل و فصل مشکلات امور اراضی مردم تاکید کرد.

به گزارش ایانا به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، کاظم خاوازی اجرای صحیح قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها، قوانین مرتبط با اجرای حدنگاری و رفع تداخلات اراضی و همچنین ایجاد بسترهای لازم برای سنددار شدن زمین های کشاورزان را از اصلی‌ترین اولویت‌های مورد تاکید وزارت جهاد کشاورزی عنوان و تصریح کرد: به منظور تسریع در حل و فصل مشکلات امور اراضی مردم باید فرآیندها و دستورالعمل‌ها تسهیل شود.

وی خاطرنشان کرد: در ماده ۵۴ «قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور» تاکید شده است که وزارت جهاد کشاورزی با همکاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نسبت به رفع تداخل اجرای قوانین و مقررات موازی در  پلاک های اراضی در سطح کشور اقدام کند و با اجرای این امر نسبت به تثبیت مالکیت دولت در عرصه‌های منابع ملی و دولتی و همچنین صدور اسناد کشاورزی برای کشاورزان و تولیدکنندگان اقدام می‌شود.

خاوازی گفت: در حال حاضر، بخشی از کشاورزان گرفتار قوانین دست و پاگیر و نیز اجرای سلیقه‌ای قوانین هستند که رفع این مشکلات در بهبود وضعیت معیشت آنان اثرگذار خواهد بود.

وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: برای اصلاح فرآیندها و تسهیل کارها، همراهی قوای سه‌گانه اجتناب ناپذیر است که با توجه به اراده رئیس جمهوری و تاکیدات ایشان برای حل مشکلات امور اراضی در این زمینه اقدامات عاجل انجام و تصمیمات راهبردی گرفته خواهد شد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار