آمایش شرکت‌های تعاونی و تشکل‌های کشاورزی متناسب با قطب‌های تولید

تاریخ انتشار: چهارشنبه 24 اردیبهشت 1399 | 08:32 ق.ظ
آمایش شرکت‌های تعاونی و تشکل‌های کشاورزی متناسب با قطب‌های تولید کشاورزی پرس معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت:ما باید آمایش و آرایش و سازماندهی مجددی از تعاونی‌ها و تشکل‌ها رادر پهنه کشور داشته باشیم که با آمایش سرزمینی ما و توزیع فضایی قطب‌های کشاورزی همخوانی داشته باشد. حسین شیرزاد با تاکید بر این موضوع در ادامه، افزود: آمایش سرزمین یعنی اینکه توزیع فضایی جمعیت و فعالیت […]

کشاورزی پرس

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت:ما باید آمایش و آرایش و سازماندهی مجددی از تعاونی‌ها و تشکل‌ها رادر پهنه کشور داشته باشیم که با آمایش سرزمینی ما و توزیع فضایی قطب‌های کشاورزی همخوانی داشته باشد.

حسین شیرزاد با تاکید بر این موضوع در ادامه، افزود: آمایش سرزمین یعنی اینکه توزیع فضایی جمعیت و فعالیت یا همان قطب‌های کشاورزی باید با توزیع فضایی تشکل‌ها همخوانی داشته باشد؛ اما برای اینکه این اتفاق روی دهد به یک سری داده‌های پایه از استقرار قطب‌های تولیدی و تجاری خود نیاز داریم و اینکه کجا تعاونی و تشکل موجود است؛ پس وقتی اینها را یک همسان سازی کنیم، خلاء ها نمایان می‌شود.

وی در ادامه گفت: اگر بخواهیم به لحاظ تئوریکی و اجرایی این موضوع را بررسی کنیم، باید اذعان داشت که در بخش کشاورزی، مشارکت و سازماندهی کشاورزان اساس تداوم و پایداری است؛ بنابراین ایجاد نهضت مشارکت و سازماندهی کشاورزان در قالب نهادهای مشارکتی و مدنی، اساس پایداری مشارکت است.

رئیس سازمان مرکزی تعاون روستایی در ادامه تاکید کرد: سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران بر حسب وظایف قانونی و ذاتی خود در طول ادوار گذشته این کار را حسب تقاضاهای موجود یا پیشنهادهایی که زیر بخش‌های تخصصی وزارت جهاد کشاورزی داشته اند، اجرایی کرده است.

وی افزود: تاکنون یک بررسی آمایش گونه برای اینکه ببینیم آیا تطابقی میان ظرفیت‌های موجود که همانا قطب‌های تولید هستند به لحاظ محصولی با سازماندهی‌ها وجود دارد یا ندارد، تاکنون انجام نشده است. این مهم به عنوان یک استراتژی و سیاست کلی در سال ۱۳۹۹، که سال جهش تولید نام دارد، در دستور کار قرار گرفته و به معاونت توسعه تعاونی‌ها و تشکل‌ها ابلاغ شده است.منبع خبرگزاری مهر


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار