ارتقای امنیت غذایی، محور اصلی تحقیقات کشاورزی

تاریخ انتشار: سه شنبه 30 اردیبهشت 1399 | 13:39 ب.ظ
ارتقای امنیت غذایی، محور اصلی تحقیقات کشاورزی رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: ارتقای امنیت غذایی و بهره‌وری منابع تولید، محورهای اصلی تحقیقات کشاورزی هستند.

به گزارش کشاورزی پرس به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، «کامبیز بازرگان» در نشست فرهنگ و کشاورزی با موضوع فرهنگ و علمی شدن کشاورزی در راستای جهش تولید، افزود: سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی مسئولیت پیدا کردن راه حل برای بخش کشاورزی، آموزش و ترویج یافته های نو برای گذر از مشکلات به بهره برداران را برعهده دارد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه امنیت غذایی سه مولفه روشن دارد، اظهارداشت: کمیت، کیفیت و دسترسی، سه مولفه اصلی امنیت غذایی هستند که در پژوهش‌های این سازمان مدنظر قرار دارند.

بازرگان با تاکید بر این که ارتقای بهره‌وری در منابع انسانی و منابع تولید در بخش کشاورزی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، تصریح کرد: افزایش بهره‌وری کشاورزی یکی از پایه های تولید است و در تحقیقات کشاورزی تلاش می‌کنیم، بهره‌وری منابع را بالا ببریم تا امنیت غذایی ما پایدار بماند و نسل های بعدی بتوانند از این منابع ارزشمند بهره‌مند شوند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: ما همچنان در شرایط جنگی قرار داریم و لازم است حداکثر تولیدات را در سال جهش تولید داشته باشیم.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار