چرا تن ماهی گران شد؟

تاریخ انتشار: شنبه 10 خرداد 1399 | 12:14 ب.ظ
چرا تن ماهی گران شد؟ دبیر سندیکای صنایع کنسرو ایران افزایش قیمت دلار در سامانه نیما را دلیل گران شدن کنسرو تن ماهی اعلام کرد.

محمد میررضوی دبیر سندیکای صنایع کنسرو ایران در گفتگو با خبرنگار در پاسخ به اینکه دلیل افزایش قیمت کنسرو ماهی تن در روز های اخیر چیست؟ اظهار کرد: با توجه به اینکه ماهی تن به عنوان ماده اولیه تولید این محصول، ارز دولتی آن برداشته و از گروه یک اولویت ارزش خارج شده و این محصول با ارز آزاد به کشور وارد می شود، طبیعی است که قیمت آن نیز در بازار تغییر کند.

وی افزود: دو سال قبل، ارز اختصاصی ۴۲۰۰ تومانی ماهی تن برداشته و تبدیل به ارز نیمایی شد اما در حال حاضر وارد کنندگان، این محصول را با دلار  ۱۴ تا ۱۵  هزار تومانی وارد می‌کنند و شاهد افزایش قیمت این محصول در بازار هستیم.

ارز دولتی واردات برنج حذف شد + سند

دبیر سندیکای صنایع کنسرو ایران ادامه داد: ارز واردات روغن تا به امروز تغییری نداشته و مورد حمایت دولت است اما وارد کنندگان برای واردات این محصول با مشکل مواجه هستند و در صورتی که به واردات این محصول نیز ارز اختصاص نیابد ذخایر استراتژیک روغن نیز پایان می یابد. 

وی تصریح کرد: نیاز بازار کنسرو تن ماهی کشور به طور هم زمان از محل واردات و تولید داخل تامین می شود.

در حاص حاضر هر کنسرو ۱۸۰ گرمی ماهی تن با روغن گیاهی در بازار از ۱۳ هزار تومان تا ۱۹ هزار تومان به فروش می رسد و کنسرو ۱۸۰ گرمی ماهی تن در روغن زیتون حدود ۲۲ هزار تومان به فروش می رسد.   

گفتنی است نرخ هر بسته ۱۸۰ گرمی تن ماهی در سامانه اطلاع رسانی قیمت کالا و خدمات ۱۲۴ سازمان حمایت حداقل ۱۳ هزار و ۳۰۰ تومان و حداکثر۱۵ هزار و ۲۰۰ تومان درج شده است.
تسنیم


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار