آخرین وضعیت گندم خوزستان بررسی شد

تاریخ انتشار: شنبه 17 خرداد 1399 | 17:38 ب.ظ
آخرین وضعیت گندم خوزستان بررسی شد جلسه بررسی آخرین وضعیت خرید، برداشت، حمل و تامین گندم مورد نیاز استان در معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان برگزار شد.

در این جلسه  که با حضور مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری، رییس شرکت غله و بازرگانی، رییس کارخانجات آرد استان و رییس سازمان تعاون روستایی و دیگر مدیران استانی برگزار شد، در خصوص نحوه خرید گندم از کشاورزان، ظرفیت انبارها، کمبود کامیون برای حمل گندم از مزارع تا سیلو و سود حاصل از فروش این محصول بحث وتبادل نظر شد.

ارسلان شهنی با اشاره به تلاش ها و زحمات تولید کنندگان محصولات کشاورزی از جمله گندم، کلزا و چغندرقند از زمان کاشت تا برداشت، گفت: این نوع کارها زحمات زیادی دارد که از فعالان این حوزه تقدیر می کنیم اما نباید ضعف های کار را نادیده بگیریم.

شهنی با اشاره به مشکلاتی که در این بخش از سوی ادارات و شرکت های مربوطه مطرح شد،گفت:  اصلاح نکردن ضعف های کوچک باعث می شود که دیگران خوشبینانه به کمبودها نگاه کنند یا برعکس کاستی های کار را بزرگنمایی می کنند و باعث می شود بخش مثبت کار و زحمات متحمل شده، نادیده گرفته شود پس ضرورت دارد که  ما به طور مداوم و پویا، کمبودها و نقص های کار خود را ببینیم و حل کنیم.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان با اشاره به کمبود کامیون در فصل برداشت محصول، تصریح کرد: اداره کل حمل و نقل و پایانه ها باید با تمهیدات و تدبیری که به خرج می دهد تعداد ۴۰۰ دستگاه کامیون را تا پایان ماه به ناوگان خود اضافه کند و یا برای حمل گندم این تعداد کامیون را در نظر داشته باشد.

شهنی در ادامه با اشاره به گزارش ارائه شده در خصوص تولید گندم در استان، گفت: در یک گزارش از تولید گندم استان به افزایش تولید گندم تا پیش بینی ۴ و ۲ دهم میلیارد تن اشاره شده بود اما مشخص نبود که این افزایش سطح زیر کشت است یا میزان برداشت محصول؛ در نهایت علیرغم افزایش سطح زیر کشت اما میزان برداشت محصول در هکتار با کاهش مواجه بود.

وی با اشاره به شرایط تحریم، عنوان کرد: به دلیل اینکه در شرایط تحریم به سر می بریم، از هر جایی که می توانیم بایدکالا وارد کنیم و این مساله قابل پیش بینی هم بود، از آنجایی که ظرفیت انبارها در بندر مشخص است و همه هم می دانیم که از ابتدای اردیبهشت باید در استان کلزا، گندم، چغندر و دیگر محصولات تابستانه را برداشت کنیم، از میزان برداشت هم مطلع هستیم در این صورت باید پیش بینی میشد که چه تعداد کامیون نیاز داریم، چه کالاهایی فساد پذیر هستند، چه تمهیداتی را بیندیشیم و اولویت بندی در این راستا انجام شود، به عبارتی برداشت محصولات و مدیریت یعنی بررسی ها در زمان خودش .

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان در پایان در حمایت از کارخانجات آرد در استان، تاکید کرد: رویکرد کلی اداره کل غله و بازرگانی و اداره تعاون روستایی بر این باشد که سود حاصل از فروش محصول  به تولید کننده و کارخانجات آرد استان برسد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار