قیمت هر شانه تخم مرغ به مرز ۳۰ هزار تومان رسید

تاریخ انتشار: یکشنبه 25 خرداد 1399 | 12:58 ب.ظ
قیمت هر شانه تخم مرغ به مرز ۳۰ هزار تومان رسید قیمت تخم مرغ افزایش بی‌سابقه‌ای را تجربه کرد به طوری که نرخ هرشانه تخم مرغ ساده در تهران به مرز ۳۰ هزار تومان رسیده است.

تخم مرغ هرساله در نیمه دوم سال و در فصل سرما افزایش قیمت محسوسی  می یابد اما روز های اخیر نرخ این محصول در بازار به شکل بی سابقه ای افزایش یافته به طوری که هر شانه تخم مرغ ساده به مرز ۳۰ هزار تومان رسیده است.

براساس گزارش میدانی خبرنگار خبرگزاری تسنیم نرخ هر شانه تخم مرغ ساده ۳۰ عددی در فروشگاهی در غرب تهران و محله صادقیه ۲۹ هزار تومان به فروش می رود.

قیمت هر شانه تخم مرغ ساده در جنوب غرب شهر تهران و در محله های مخصوص و چهار راه لشکر ۲۴ هزار تومان و ۲۵ هزار تومان است.

ممنوعیت صادرات مرغ، جوجه و تخم‎ مرغ ایران به افغانستان لغو شد

همچنین نرخ یک شانه تخم مرغ  ۳۰ عددی ساده و بدون بسته بندی در فروشگاهی در محله نارمک تهران ۲۷ هزار تومان قیمتگذاری شده است.

 فروشنده درباره دلیل  افزایش قیمت تخم مرغ میگوید: نرخ خرید عمده این محصول نیز افزایش یافته به طوری که وی نیز هرکارتن ۱۲ شانه ای را بیش از ۳۰۰ هزار تومان خریداری کرده است.

بنابراین گزارش درباره دلایل افزایش قیمت تخم مرغ در بازار مصرف می توان به کاهش تعرفه صادرات اشاره کرد؛ همچنین وضعیت تامین نهاده های دام و طیور که به عنوان خوارک در صنعت مرغداری مورد استفاده قرار می گیرد در سال جاری افزایش یافته و بازار با کمبود مواجه است.

بنابراین گزارش،گوشت قرمز به دلیل قیمت بالایی که دارد از دسترس بخش زیادی از افراد جامعه خارج شده است همچنین با برداشته شدن ارز واردات حبوبات، قیمت این محصولات نیز که جانشینی برای گوشت قرمز هستند در سال جاری به دو برابر افزایش یافته است.

مرغداران نیز با توجه به افزایش هزینه های تولید در سال جاری، به دنبال افزایش قیمت محصول خود هستند و تخم مرغ  نیز به عنوان قوت قالب طبقه ضعیف جامعه که نیاز به پروتئین خود را از این طریق تامین میکنند در روزهای خیر افزایش قیمت حدود ۳۰ درصدی را تجربه می کند.

این افزایش قیمت کالاهای اساسی و مصرفی مردم با قدرت خرید جامعه هماهنگ نیست و دولت باید به معیشت مردم نیز توجه داشت باشد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار